Nový 7-miestny Renault Triber je kratší ako 4 metre a nemá batožinový priestor

Rodinné auto nemusí byť nutne SUV, čo dokazuje aj najnovší model od Renaultu s názvom Triber. Európsky trh si s najväčšou pravdepodobnosťou nepodmaní, ale nestrácame nádej, že sa v určitej podobe niekedy objaví aj v našich showroomoch.
Vydané  Text: 
Keď chcete rodinné auto, vyberiete si kombi alebo SUV. Takýto názor dnes vo všeobecnosti panuje nielen medzi automobilkami, ale aj medzi zákazníkmi. Lenže konvenčné MPV-čka stále nevymreli a určitých ohľadoch prekonávajú aj malé esúvečka – zvyčajne variabilitou vnútorného priestoru a vyšším stropom, ktorý vedia oceniť všetky vyššie dospelé osoby. Renault Triber je najnovšie MPV od francúzskeho výrobcu, ktorý sa rozhodol pripravovať automobil špeciálne pre indický trh. Mohli by ste si povedať: „Na čo potom o ňom píšete, keď je určené pre Indiu?!“ Občas sa predsa stáva, že sa ázijské modely dostanú v upravenej podobe aj do Európy, príkladom môže byť Škoda Kamiq. Je možné, že podobný osud čaká aj na Triber.
Triber ponúka moderný vzhľad korešpondujúci s aktuálnym dizajnovým jazykom značky, jedine LED pásy štylizované do písmena C výrobca vynechal. Nachádzame tu preto obyčajné svetlomety a nenápadné LED pásy pre denné svietenie na mieste, kde zvyknú byť predné hmlovky. Ostatný vonkajší dizajn je však hodný aj európskeho dopytu. Hoci sa Triber neprezentuje ako SUV alebo crossover, v skutočnosti má svetlú výšku podvozka očividne väčšiu ako množstvo našich crossoverov.
Celková dĺžka vozidla menej ako štyri metre a zároveň zachovanie 7-miestnej konfigurácie, to je znie ako zázrak. Ako je to možné? Svoj podiel na tom nesie „ultramodulárna“ platforma, na ktorej vozidlo stojí a tiež skutočnosť, že v sedemmiestnom usporiadaní nemá prakticky žiadny batožinový priestor. A keď píšeme „prakticky žiadny“, myslíme to vážne. Pozrite sa na fotogalériu k článku, tam nájdete aj horný pohľad na interiér v rôznych variantoch usporiadania sedadiel.
Čím však Renault vo veľkej miere kompenzuje nedostatok batožinového priestoru, je variabilita sedadiel – každé sa dá samostatne sklopiť do roviny, vďaka čomu sa z Triberu stáva mimoriadne univerzálne vozidlo. Naopak, v 5-miestnej konfigurácii batožinový priestor prístupný z piatych dverí dosahuje maximálnu kapacitu niekde okolo 500 litrov. Výrobca tvrdí, že vo svojom segmente sa na indickom trhu jedná o vôbec najväčšiu hodnotu. Renault Triber je nepochybne veľmi atraktívne vozidlo, jeho najsilnejšou stránkou má byť okrem uvedenej modularity interiéru aj veľmi priaznivá cena. Na tú je indický zákazník oveľa citlivejší ako u nás. Ak by sa Triber dostal k nám, musel by okrem homologizácie pre európsky trh prejsť aj vylepšením bezpečnosti, čo by koncovú cenu vozidla významne dvihlo. Je pravda, že v Číne a Indii bežne predávajú autá, ktoré by u nás dostali v bezpečnostných testoch nula hviezdičiek, tejto téme som sa venoval v samostatnom článku iba nedávno:

Buďme radi, že žijeme v Európe. Vo svete majú vyslovene nebezpečné autá.

V Ázii, Afrike či Amerike kúpite rovnaké automobily ako u nás, ale lacnejšie o tisíce eur. Ako je to možné? Cenový rozdiel vzniká po odstránení bezpečnostných prvkov, ktoré sú u nás úplnou samozrejmosťou. Čítajte ďalej.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia