Nový 7-miestny Renault Triber je kratší ako 4 metre a nemá batožinový priestor
Rodinné auto nemusí byť nutne SUV, čo dokazuje aj najnovší model od Renaultu s názvom Triber. Európsky trh si s najväčšou pravdepodobnosťou nepodmaní, ale nestrácame nádej, že sa v určitej podobe niekedy objaví aj v našich showroomoch.
Vydané Text: Erik Stríž
Triber ponúka moderný vzhľad korešpondujúci s aktuálnym dizajnovým jazykom značky, jedine LED pásy štylizované do písmena C výrobca vynechal. Nachádzame tu preto obyčajné svetlomety a nenápadné LED pásy pre denné svietenie na mieste, kde zvyknú byť predné hmlovky. Ostatný vonkajší dizajn je však hodný aj európskeho dopytu. Hoci sa Triber neprezentuje ako SUV alebo crossover, v skutočnosti má svetlú výšku podvozka očividne väčšiu ako množstvo našich crossoverov.
Celková dĺžka vozidla menej ako štyri metre a zároveň zachovanie 7-miestnej konfigurácie, to je znie ako zázrak. Ako je to možné? Svoj podiel na tom nesie „ultramodulárna“ platforma, na ktorej vozidlo stojí a tiež skutočnosť, že v sedemmiestnom usporiadaní nemá prakticky žiadny batožinový priestor. A keď píšeme „prakticky žiadny“, myslíme to vážne. Pozrite sa na fotogalériu k článku, tam nájdete aj horný pohľad na interiér v rôznych variantoch usporiadania sedadiel.
Čím však Renault vo veľkej miere kompenzuje nedostatok batožinového priestoru, je variabilita sedadiel – každé sa dá samostatne sklopiť do roviny, vďaka čomu sa z Triberu stáva mimoriadne univerzálne vozidlo.
Naopak, v 5-miestnej konfigurácii batožinový priestor prístupný z piatych dverí dosahuje maximálnu kapacitu niekde okolo 500 litrov. Výrobca tvrdí, že vo svojom segmente sa na indickom trhu jedná o vôbec najväčšiu hodnotu.
Renault Triber je nepochybne veľmi atraktívne vozidlo, jeho najsilnejšou stránkou má byť okrem uvedenej modularity interiéru aj veľmi priaznivá cena. Na tú je indický zákazník oveľa citlivejší ako u nás. Ak by sa Triber dostal k nám, musel by okrem homologizácie pre európsky trh prejsť aj vylepšením bezpečnosti, čo by koncovú cenu vozidla významne dvihlo. Je pravda, že v Číne a Indii bežne predávajú autá, ktoré by u nás dostali v bezpečnostných testoch nula hviezdičiek, tejto téme som sa venoval v samostatnom článku iba nedávno:
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia