Nový Peugeot 2008 oficiálne! Poznáme všetky dôležité informácie

Napriek tomu, že odchádzajúca generácia Peugeotu 2008 nevynikala vzhľadom ani technikou, predalo sa z nej takmer milión kusov. Francúzi totiž vystihli nástup trendu mestských SUV a model 2008 patril v roku 2013 k prvým zástupcom tohto segmentu. Teraz sa však píše rok 2019 a **na scéne je už celá plejáda oplastovaných hatchbackov, s ktorými sa nová generácia musí pustiť… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Napriek tomu, že odchádzajúca generácia Peugeotu 2008 nevynikala vzhľadom ani technikou, predalo sa z nej takmer milión kusov. Francúzi totiž vystihli nástup trendu mestských SUV a model 2008 patril v roku 2013 k prvým zástupcom tohto segmentu. Teraz sa však píše rok 2019 a **na scéne je už celá plejáda oplastovaných hatchbackov, s ktorými sa nová generácia musí pustiť do náročného boja.** Dizajnéri preto nenechali nič na náhodu a novinka šokuje dizajnom. Pre niekoho originál, pre iného gýč. **Nech už sa hlásite k akejkoľvek názorovej skupine, rozhodne nemožno Peugeot 2008 označiť za nudný.** Nám udrela do očí podobnosť s nedávno predstaveným hatchbackom 208. A nejde len o vzhľad, s menším súrodencom zdieľa platformu, vzhľad interiéru a techniku. **Nebude chýbať nový digitálny prístrojový štít či elektrická verzia e-2008.** Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom ponúkne v tejto verzii výkon 100 kW (136 koní). Maximálka bude obmedzená na 150 km/h. Batéria s kapacitou 50 kWh by potom mala vydržať na 310 kilometrov elektrickej jazdy.
Pre verných fanúšikov klasických agregátov si pripravili zástup benzínových aj naftových motorov. **Základom bude výkonnejšia verzia trojvalcového 1.2 PureTech s výkonom 75 kW (100 koní).** Ten bude štandardne spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ponuka pokračuje jednotkou PureTech 130 s výkonom 96 kW (130 koní), u ktorej je už možné zvoliť automatickú prevodovku EAT8. Vrchol benzínovej ponuky je potom v podobe PureTech 155, a to výhradne s automatickou prevodovkou. Malé SUV sa však nevzdalo ani dieselu. S kombinovanou spotrebou 4,7 litra na 100 kilometrov a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa o pozornosť hlási aj motor BlueHDi 100, ktorého dopĺňa aj silnejšia verzia BlueHDi 130 s automatickou prevodovkou. **Hovorí sa tiež o zväčšených rozmeroch, na dĺžku si Peugeot prilepšil až o 14 centimetrov v porovnaní so starou generáciou.** Na presné detaily si však ešte budeme musieť počkať. Do predaja by sa novinka mohla dostať už koncom tohto roka.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!