Prvá jazda: Mitsubishi ASX starne do krásy
Kým iní sa snažia predstaviť pravidelne nový model, Mitsubishi využíva inú filozofiu. Svoj model ASX neustále vylepšuje. Sadli sme si za volant modelového ročníka 2020.
Vydané Text: Michal Čabai





Jeden stačí
Proste, je to SUV, má sexi dizajn a akurátny motor. Schválne píšem akurátny, veľa motorov v katalógu nikdy nebolo. Spravidla boli dva: benzín a diesel. Odteraz i však motor nevyberiete – pod kapotou nájdete iba atmosférický benzínový dvojliter. Tuto vetu musia niektorí proroci konca “spaľovacieho” sveta čítať s hlasným vydýchnutím. V časoch jednolitrových trojvalcových “turbozázrakov” je táto veta aj uprostred spaľujúce leta príjemným osviežením. Technické parametre? Maximálny výkon je rovných 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment je 195 Newtonmetrov. A to je výrazne viac ako ponúkala doterajšia pohonná jednotka. Kone sa však prihlásia o slovo až pri 4 200 otáčkach za minútu, takže športová jazda si bude vyžadovať časté radenie. Alebo skôr by som mal napísať, že táto informácia majiteľov nebude zaujímať. Väčšinou majú totiž uvoľnený jazdný štýl a sú v meste. Tam sa totiž svojimi rozmermi a celkovou dĺžkou 4 365 milimetrov model ASX hodí viac ako vyše päťmetrové mastodonty s ťažkou a často nevyužitou off- road technológiou.

Ako jazdí?
Nuž veľmi dobre kompromis medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami je takmer ideálny. Nie ASX nikdy nebude jazdecký stroj, ani nevtiahne do deja ako napríklad Mazda CX-5 ale to nie je ani jej úloha. Samozrejme, zvládne aj rýchlu jazdu a na ceste drží spoľahlivo, riadenie je však vyladené na komfortnú nôtu, to znamená, že nekladie veľký odpor. To však majiteľky ocenia pri parkovaní, tam je riadenie delikátne ľahké. A to znamená, že aj naďalej ostane Mitsubishi ASX v hľadáčiku žien, pričom by si mal zachovať aj klasické atribúty ako prijateľná cena, či spoľahlivú techniku a po novom aj atraktívny dizajn, ktorý má prvky testosterónu. Kto vie, možno osloví aj mužov.
LIFESTYLE / Nosiče bicyklov
Potrebujete odniesť aj 4 bicykle? Pre Thule EasyFold 3 žiadny problém
dlhodobý test / Škoda Superb Combi 1.5 TSI iV