Prvá jazda: Mitsubishi ASX starne do krásy
Kým iní sa snažia predstaviť pravidelne nový model, Mitsubishi využíva inú filozofiu. Svoj model ASX neustále vylepšuje. Sadli sme si za volant modelového ročníka 2020.
Vydané Text: Michal Čabai
Predná časť je vskutku atraktívna. Nové full LED svetlomety, smerovky aj hmlovky a chrómované doplnky
vytvárajú dojem nového modelu, ktorý sa dosť značne podobá na väčší model Eclipse Cross.
Nový robustnejší charakter poskytuje aj zadná časť. Prispieva tomu opäť LED technológia zadných
skupinových svetiel a imitácia ochranných plechov a rôznych odvetrávacích otvorov. Chápem, fanúšik
klasických tvarov označí tieto prvky za bižutériu, ja iba skonštatujem, že to funguje.
V interiéri sa taktiež neudialo veľa zmien. Osobne sa teším, že sa stále pozerám na klasický prístrojový
panel s ručičkami a jednoduchým palubným počítačom, ktorý má ovládací gombík na palubnej doske.
Ja viem, trocha zastarané, ale myslím si, že to nikomu nebude vadiť. Najmä ak si sedadlá zachovali
svoj komfortný charakter a ideálne tvary pre každý tvar tela.
Malým nedostatkom je fakt, že elektrické nastavenie sedadiel je pri zatvorených dverách ťažšie prístupné a tento komfort môže mať iba vodič. Novinkou je infotainment, ktorý po novom ponúka aj konektivitu pre smartfóny, takže
môžete niektoré ich funkcie využívať aj počas jazdy. Vzadu sa bez problémov komfortne usadí aj dospelý jedinec a kufor zhltne batožinu o objeme 406 litrov. Potrebuje niekto viac? Pochybujem,
pre bežnú štvorčlennú rodinu obslúži ASX bez problémov.
Jeden stačí
Proste, je to SUV, má sexi dizajn a akurátny motor. Schválne píšem akurátny, veľa motorov v katalógu nikdy nebolo. Spravidla boli dva: benzín a diesel. Odteraz i však motor nevyberiete – pod kapotou nájdete iba atmosférický benzínový dvojliter. Tuto vetu musia niektorí proroci konca “spaľovacieho” sveta čítať s hlasným vydýchnutím. V časoch jednolitrových trojvalcových “turbozázrakov” je táto veta aj uprostred spaľujúce leta príjemným osviežením. Technické parametre? Maximálny výkon je rovných 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment je 195 Newtonmetrov. A to je výrazne viac ako ponúkala doterajšia pohonná jednotka. Kone sa však prihlásia o slovo až pri 4 200 otáčkach za minútu, takže športová jazda si bude vyžadovať časté radenie. Alebo skôr by som mal napísať, že táto informácia majiteľov nebude zaujímať. Väčšinou majú totiž uvoľnený jazdný štýl a sú v meste. Tam sa totiž svojimi rozmermi a celkovou dĺžkou 4 365 milimetrov model ASX hodí viac ako vyše päťmetrové mastodonty s ťažkou a často nevyužitou off- road technológiou.
V prípade vstupného SUV od Mitsubishi sú veci príjemne jednoduché. K jednému motoru si môže
zákazník zvoliť manuálnu päťstupňovú prevodovku, alebo automatickú prevodovku CVT s plynule
meniteľným prevodom. Okrem toho sa do ponuky vracia aj pohon všetkých štyroch kolies. Napokon
svetlá výška tohto modelu ostala na hodnote 19 centimetrov a to sľubuje dosť dobrú prejazdnosť
terénom. Posledná dobrá správa, podľa neoficiálnych vyhlásení automobilky bude základná verzia
4×4 stáť 20 490 eur, čo z modelu ASX robí jednu z najlacnejších verzií s pohonom 4×4. Pohon všetkých
štyroch kolies sa kombinuje výlučne sa automatickou prevodovkou, čo danú cenu robí ešte
atraktívnejšou. Pohon všetkých štyroch kolies prináša tri režimy: režim pohonu predných kolies,
automatický režim 4×4 a uzamknutý pomer 50:50.
Ako jazdí?
Nuž veľmi dobre kompromis medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami je takmer ideálny. Nie ASX nikdy nebude jazdecký stroj, ani nevtiahne do deja ako napríklad Mazda CX-5 ale to nie je ani jej úloha. Samozrejme, zvládne aj rýchlu jazdu a na ceste drží spoľahlivo, riadenie je však vyladené na komfortnú nôtu, to znamená, že nekladie veľký odpor. To však majiteľky ocenia pri parkovaní, tam je riadenie delikátne ľahké. A to znamená, že aj naďalej ostane Mitsubishi ASX v hľadáčiku žien, pričom by si mal zachovať aj klasické atribúty ako prijateľná cena, či spoľahlivú techniku a po novom aj atraktívny dizajn, ktorý má prvky testosterónu. Kto vie, možno osloví aj mužov.
Inzercia