Renault ZOE prešiel zásadnou modernizáciou, interiér sa zmenil na nepoznanie!

Najpredávanejší elektromobil v Európe je príťažlivejší ako kedykoľvek predtým!
Vydané  Text: 
Práve minulý týždeň sme v redakcii dotestovali aktuálnu generáciu elektromobilu Renault ZOE. Jedná sa o elektromobil s pôsobivými vlastnosťami, ale vzhľadom a interiérom, ktorý veľmi neočarí. Tomu je však koniec, facelift doprial modelu ZOE zásadné vylepšenia, ktoré sa dotkli vonkajšieho dizajnu a techniky, ale predovšetkým interiéru. Zmeny sú priam fascinujúce! Súčasná generácia Renaultu ZOE vstupuje do druhej etapy svojej existencie. S faceliftom prichádzajú výkonnejšie akumulátory s maximálnou kapacitou 52,0 kWh, reálny dojazd až 380 kilometrov (doteraz podľa WLTP 300 km) a estetické inovácie. Okrem toho už v novom ZOE môžete okrem polohy prevodovky D vybrať aj B, teda režim pre výraznejšiu rekuperáciu elektrickej energie pri brzdení a spomaľovaní.
Zovňajšok modelu sa vylepšil vďaka prepracovanej grafike predných a zadných svetlometov a upravenému vzhľadu prednej masky a kapoty. Elektromobil sa dočkal nového svetelného podpisu tvorenému LED pásmi, ale nevyužil aktuálne dizajnové princípy ostatných modelov značky Renault. ZOE ostáva aj naďalej akýmsi outsiderom, pokiaľ ide o využívanie jednotného dizajn manuálu.
Interiér je po novom modernejší, krajší, priam luxusnejší. Palubovka sa dočkala krásneho čalúnenia do textúrovanej textílie, ktorá nahradila doteraz používané nevzhľadné plastové obloženie. Úplne nový je tiež volant, páka prevodovky a tiež 10-palcový digitálny prístrojový panel pred volantom, ktorý sa dočkal krásneho grafického spracovania.
Rovnako pôsobivý je aj centrálny displej s vertikálnou orientáciou, ktorý je uložený na palubovke do podoby tabletu. Zobrazuje sa na ňom multimediálny systém Renault EASY LINK. Do bezpečnostnej výbavy ZOE po novom patria aj technológie pre upozornenie na objekt v slepom uhle, automatické núdzové brzdenie, asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlomety a rozpoznávanie dopravných značiek!
Len pre zaujímavosť, prvá generácia modelu ZOE v roku 2012 ponúkala akumulátory s kapacitou iba 22 kWh, druhá generácia si dojazd výrazne vylepšila vďaka až 41 kWh akumulátorom. Aj napriek tomu, že podľa metodiky WLTP je dojazd rovných 300 km, my sme počas posledného testu na jedno nabitie prešli viac ako 320 kilometrov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia