Medzinárodný olympijský výbor prevzal vodíkové Toyoty Mirai

Kuriozitou je, že v lokalite sa dnes nenachádza žiadna čerpacia stanica na vodík, preto ju musí Toyota vybudovať aspoň provizórne.
Vydané  Text: 
**Medzinárodný olympijský výbor (MOV) prevzal od Toyoty vo švajčiarskom Lausanne flotilu bezemisných vozidiel Mirai poháňaných vodíkovými palivovými článkami. Tento krok je kľúčovou súčasťou programu mobility MOV.** V predvečer medzinárodného dňa životného prostredia sa v Olympijskom dome ukázalo osem osobných vozidiel Mirai označovaných ako FCEV, teda elektromobily na palivové články. Na účely tankovania paliva bude v novom ústredí vybudovaná dočasná vodíková čerpacia stanica, jedna z prvých vo Švajčiarsku, ešte predtým, ako bude v blízkosti uvedená do prevádzky čerpacia stanica pre verejnosť. V novej čerpacej stanici sa bude vyrábať a distribuovať vodíkové palivo z obnoviteľných zdrojov energie. Vodík bude poháňať flotilu vozidiel Toyota Mirai prevádzkovaných Medzinárodným olympijským výborom v rámci širšieho úsilia tejto organizácie znižovať uhlíkové emisie. „Blíži sa slávnostné otvorenie Olympijského domu i samotných olympijských hier v Tokiu, ktoré sa konajú približne za rok, no naše partnerstvo s Toyotou v oblasti mobility už dnes borí doterajšie hranice. Riešenia trvalo udržateľnej mobility od Toyoty podporia ekologické iniciatívy samotného Olympijského domu aj v rámci celého Švajčiarska a súčasne založia tradíciu udržateľnej dopravy v hostiteľských mestách a krajinách olympijských hier,“ hovorí Timo Lumme, riaditeľ televíznych a marketingových služieb MOV.
„Cieľom Toyoty je zaistiť, aby sa kľúčovou súčasťou tokijských hier v roku 2020 stala mobilita založená na vodíku. Poskytnutie vozidiel Mirai pre potreby MOV ešte posilňuje naše odhodlanie rozšíriť tieto technológie,“ hovorí Matt Harrison, výkonný viceprezident pre oblasť predaja Toyota Motor Europe. „Vodík zohrá dôležitú rolu v udržateľnej spoločnosti s nízkou uhlíkovou stopou. Aj naďalej budeme vyvíjať maximálnu snahu na poli udržateľnej bezemisnej spoločnosti so stále lepšou mobilitou pre všetkých, vrátane zvyšovania všeobecného povedomia a spolupráce so všetkými zúčastnenými partnermi,“ dodáva Johan van Zyl, prevádzkový manažér spoločnosti Toyota Motor Corporation a generálny riaditeľ Toyota Motor Europe. Toyota sa v roku 2015 stala historicky prvým partnerom olympijského hnutia pre mobilitu a v súlade s tzv. olympijskou agendou 2020 spolupracuje s usporiadateľmi budúcich olympijských hier (vrátane Tokia 2020) s cieľom poskytovať riešenia trvalo udržateľnej mobility v rámci hier. Olympiádu Tokio 2020 podporí Toyota veľkým počtom bezemisných elektromobilov na vodík, napríklad sedanov Mirai, pre oficiálne potreby organizátorov. Olympijské hry podporí aj autobus „Sora“ na palivové články, ako aj vysokozdvižné vozíky s rovnakým typom pohonu, vyrábané a predávané firmou Toyota Industries Corporation. TOP Partner v rámci programu Toyota Environmental Challenge 2050 plánuje znížiť priemerné celosvetové emisie CO2 svojich nových vozidiel v porovnaní s rokom 2010 o 90 percent. Flotila vodíkových vozidiel Toyota nie je jediným udržateľným riešením Olympijského domu – pri jeho výstavbe sa uplatnili jedny z najprísnejších noriem v oblasti úspor energií, materiálov a vody pri zachovaní maximálne zdravého prostredia a pohodlia všetkých jeho užívateľov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia