Mercedes-Benz Triedy B dokazuje, že rodinné auto nemusí byť SUV!
Pod rodinnými autami si dnes už často predstavujú ľudia niečo zo segmentu SUV. No Mercedes-Benz Triedy B nám pripomína, že ešte stále sú tu kompaktné veľkopriestorové vozidlá. A so základným naftovým motorom s označením 180 d ide o voľbu, ktorú by mali rodiny rozhodne zvážiť.
Vydané Text: Peter Orosz

Čaro dizajnu
Pri pohľade zvonku si vôbec neuvedomujete, že sa pozeráte na vozidlo z kategórie MPV. Mercedes-Benz Triedy B pôsobí ako o čosi väčšie kompaktné vozidlo. No vôbec nie veľkopriestorové. A to je možno recept na to, ako zaujať. Ponúknuť veľký vnútorný priestor, no vyvarovať sa dizajnu exteriéru, ktorý by evokoval pohľad na rozvarený zemiak. **Prípadne na niečo, čo vás trestá za to, že si chcete užiť viac priestoru, no nemienite sa podvoliť tlaku SUV.** Béčko jednoducho vyzerá dobre. Spredu, zozadu aj zboku. Nemusíte sa za neho hanbiť a s neskrývaným záujmom vás zastavia aj susedia. A keď im začnete vysvetľovať, že ide o rodinné vozidlo, nebudú veriť, až kým ich neposadíte dovnútra. Potom sa budú čudovať, kde sa vzalo toľko priestoru.


Porozprávajte sa
K dispozícii je aj hlasové ovládanie, no na to, aby ste sa s ním zblížili, potrebujete viac času. Z nám blízkych jazykov rozumie po česky, no aj tak musíte niektoré povely viackrát zopakovať, aby ich systém zachytil. Na druhej strane, dokáže sa učiť. Takže ak napríklad adresu zadáte do navigácie aj druhý raz, chytí sa veľmi rýchlo. Ono je to ako s novým kolegom, kamarátom či frajerkou. Pokým sa naladíte na spoločnú vlnu, chvíľu to trvá. No po čase si dokážete čítať aj myšlienky. **Pri navigácii musíme spomenúť aj zaujímavú inováciu, ktorá nás v nových Mercedesoch už viackrát dostala. Je ňou rozšírená realita, ktorá pomáha pri navádzaní v križovatkách a na kruhových objazdoch.** Klasická navigácia vám zobrazí tvar križovatky a šípkou vám ukáže, kam máte ísť. Mercedes to posunul ešte ďalej – predná kamera sníma obraz, ktorý premieta na stredovú obrazovku. Na ňom sa zobrazujú virtuálne šípky, ktoré vás navedú na správny smer. Vyzerá to veľmi zaujímavo, funguje veľmi dobre a považujeme to za podarený krok vpred.

Skromný a pružný
Pohodlné sedenie si užijete aj vzadu, variabilita znamená trojdielne operadlo, ktoré sa do roviny sklápa v pomere 40 : 20 : 40, takže zo strednej časti poľahky spravíte priestor na dlhé a neskladné predmety. Vďaka vyššej streche máte dosť miesta na nohy aj na hlavu, štyria sa odvezú bez najmenších problémov. Horšie je to s batožinou. **Po naložení veľkej športovej tašky už veľa miesta na ďalšiu batožinu nezostávalo, našťastie sme ho nepotrebovali.** Takže partia štyroch ľudí sa na dovolenku musí zbaliť v priestorovo úspornejšom režime. To však nemusí byť až taký problém.


Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
LIFESTYLE / Nosiče bicyklov
Potrebujete odniesť aj 4 bicykle? Pre Thule EasyFold 3 žiadny problém
dlhodobý test / Škoda Superb Combi 1.5 TSI iV