Limuzína Bentley Flying Spur má s motorom TSI výkon ako superšporty
Nová generácia špičkovej limuzíny Flying Spur od značky Bentley je na svete a všetky jeho údaje sú mimoriadne pôsobivé. Zdá sa, že na tomto aute nie je obyčajné vôbec nič, ani len šitie na sedadlách.
Vydané Text: Erik Stríž
V prvom rade skutočnosť, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou je nový Flying Spur kompletne prepracovaný. Stojí na podvozku MSB z modelu Continental GT a oproti minulej generácii narástol rázvor kolies až o 130 mm. A od Continentalu GT má Flying Spur dlhší rázvor až o 300 mm. Limuzína (alebo sedan) využíva pohon všetkých štyroch kolies a rovnako ich všetky natáča do zákruty. O presné natočenie zadných kolies sa stará elektronika.
Na prednej hrane kapoty sa nachádza logo automobilky štylizované do podoby akéhosi krídla a počas jazdy sa dokáže zasunúť. Rovnako v Rolls-Royce je dôvodom bezpečnosť chodcov a cyklistov, ktorí by eventuálne preleteli cez kapotu v dôsledku kolízie. Vysoko estetickým doplnkom je chrómová linka ťahajúca sa uprostred prednej kapoty po celej jej dĺžke.
Pod touto kapotou pracuje mimoriadny motor TSI. Má 12 valcov s usporiadaním W12, dvojité preplňovanie, zdvihový objem 6,0 litra, maximálny výkon 466 kW (626 k) a max. krútiaci moment závratných 900 Nm! Vďaka tomuto krútiacemu momentu automobil akceleruje z nuly na rýchlosť 100 km/h už za 3,8 sekundy a najvyššia konštrukčná rýchlosť predstavuje 333 km/h. Evokujú vo vás tieto údaje limuzínu alebo skôr superšport? Riadenie motora je zabezpečené prostredníctvom 8-stupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky ZF. Automobilka vo svojej tlačovej správe uvádza aj 48-voltovú elektrickú sieť, ktorá napovedá o hybridnom pohone vozidla. O ňom síce výrobca ešte nehovorí nič, ale z kuloárov vieme, že sa bude jednať o pohon známy z Bentaygy Hybrid, teda o konfiguráciu spaľovacieho motora 3,0 V6 (225 kW) a elektromotora (94 kW).
A mimochodom, čo sa týka toho šitia, ktoré spomínam v perexe článku – automobily značky Bentley sú vyrábané ručne a platí aj pre čalúnenie interiéru. Samozrejme, že majstri používajú pri svojej práci stroje, lenže v porovnaní s ostatnými automobilkami si Bentley potrpí na to, aby boli jeho vozidlá vyrábané s ohľadom na tradície a poctivú remeselnú prácu.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia