Dacia Duster už len s turbom! Toto je náhrada za atmosférickú 1.6 SCe.

Bola to len otázka času a nečakali sme, že v ponuke automobilky vydrží tak dlho. **Problémom totiž sú prísnejšie emisné normy, ktorým sa atmosférický motor musel niekoľkokrát prispôsobiť, čo značným spôsobom ovplyvnilo jeho dynamiku.** Z kedysi zaujímavého agregátu sa v priebehu času stal lenivý základ s pomerne vysokou spotrebou. Napriek tomu sa tešil veľkej obľube zo strany konzervatívnejších zákazníkov,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Bola to len otázka času a nečakali sme, že v ponuke automobilky vydrží tak dlho. **Problémom totiž sú prísnejšie emisné normy, ktorým sa atmosférický motor musel niekoľkokrát prispôsobiť, čo značným spôsobom ovplyvnilo jeho dynamiku.** Z kedysi zaujímavého agregátu sa v priebehu času stal lenivý základ s pomerne vysokou spotrebou. Napriek tomu sa tešil veľkej obľube zo strany konzervatívnejších zákazníkov, ktorým malé prepĺňané motory veľmi nevoňali. Náhradou bude úplne nový trojvalec z dielne Renaultu. **Pôjde o 1.0 TCe (75 kW), ktorý technicky vychádza zo štvorvalcového 1.3 TCe.** Novinka však prišla o jeden valec a teraz disponuje nepriamym vstrekovaním, podobne ako pri 0.9 Tce. V porovnaní s 1.3 TCe, z ktorej nový motor vychádza, boli upravené aj piesty a niektoré mechanické časti motora. Napríklad kľuková hriadeľ v 1.0 TCe je po novom kovaná. V porovnaní s atmosférickým agregátom má 1.0 TCe nižšiu hmotnosť a vyšší krútiaci moment až 160 Nm dostupný už od 2 750 ot./min. **Táto hodnota krútiaceho momentu je pritom k dispozícii vo veľmi širokom pásme otáčok až do 4 000 ot./min, čo určite ocenia napríklad majitelia prívesov.** Ale čo spoľahlivosť? Motor bol postavený nielen ako náhrada za atmosférickú 1.6 SCe, ale aj trojvalcovú jednotku 0.9 TCe. Tá sa teší veľkej obľube a napriek počiatočnej nedôvere si motor u zákazníkov vybudoval veľmi dobré meno a bez problémov vydrží aj viac ako 300 000 km. V prípade nového 1.0 TCe použil Renault rovnaký **recept zameraný na spoľahlivosť a nepustil sa do experimentovania s novými technológiami.** Môžeme tak očakávať podobnú spoľahlivosť ako v prípade 0.9 TCe. Benefitom rozhodne bude lepšia dynamika a o niečo kultivovanejší chod.
Porovnanie výkonových parametrov 1.0 TCe (plné) a 0.9 TCe (bodkované).




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia