100 nových Mercedesov Sprinter pre AVIS Slovensko

BOLI SME PRI TOM | Odovzdania takéhoto počtu vozidiel sa nedejú každý deň.
Vydané  Text: 
Juraj Šulhaň a Stephan Moebius
Spoločnosti AVIS Slovensko a Mercedes-Benz Slovakia usporiadali tlačovú konferenciu, ktorej súčasťou bolo odovzdanie a prevzatie symbolického kľúča od stovky automobilov Mercedes-Benz Sprinter. Riaditeľ slovenského Mercedesu, pán Stephan Moebius, odovzdal flotilu Sprinterov do rúk Juraja Šulhaňa, obchodného riaditeľa spoločnosti AVIS Slovensko. Autá sa stali súčasťou komerčnej ponuky autopožičovne, ale v portfóliu nie sú úplnou novinkou. „Akonáhle sa v minulosti do vozového parku zaradili Mercedesy Sprinter, stali sa medzi našimi zákazníkmi veľmi obľúbenými,“ povedal pri prevzatí vozidiel Juraj Šuhlaň. AVIS spolupracuje s Mercedesom už od roku 2015.
### Veľká dodávka na obyčajný vodičák Sto kusov skriňových variantov Mercedesov Sprinter bolo dodaných v motorizácii 314 CDI. Vozidlá poháňa naftový štvorvalec konfigurovaný s automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS. Technické údaje motorov sú veľmi pôsobivé: max. výkon 105 kW (143 k) pri 3 800 ot./min. a max. krútiaci moment 330 Nm dostupný od 1 200 do 2 400 ot./min. Poháňaná je zadná náprava vozidiel.

Test Mercedes-Benz Sprinter Tourer 319 CDI: Žiadna nuda

Sprinter nás každý deň testu prekvapoval vyspelými funkciami a jazdnými vlastnosťami. Ak ste doteraz považovali 9-miestne mikrobusy za nudné a nezaujímavé, tento test váš názor zmení.

Vozidlo so štandardnou dĺžkou (5 932 mm) a s vysokou strechou (2 635 mm) pritom ponúka ložnú plochu 5,539 m2 a do skrine s dvojitými zadnými dverami, ktoré sa dajú roztvoriť až po boky vozidla a bočnými posuvnými dverami na pravej strane možno naložiť až 11 m3 tovaru. Užitočné zaťaženie predstavuje 1 216 kg. Celková prípustná hmotnosť je 3 500 kg teda vodičom stačí vodičské oprávnenie skupiny B.
Sériová výbava Sprinterov je veľmi rozsiahla. Zahŕňa okrem iného pevnú deliacu stenu medzi kabínou a nákladovým priestorom, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá či adaptívne brzdové svetlo. Výbavu potom dopĺňa aj dvojité predné sedadlo spolujazdca, asistent bočného vetra, komunikačný modul LTE pre digitálne služby a asistent automatického riadenia osvetlenia. Príplatková výbava obsahuje aj poloautomatickú klimatizáciu TEMPMATIC, multimediálny systém MBUX so 7-palcovou obrazovkou, navigáciu, združený prístroj s farebným displejom, tempomat, parkovací pilot s cúvacou kamerou, opierku ruky pre vodiča či predprípravu pre montáž ťažného zariadenia. Vozidlá tak pomôžu zákazníkom, aby sa aj s nákladom dostali do cieľa svojej cesty včas, komfortne a predovšetkým bezpečne.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia