Nový Mercedes-AMG CLA35 Shooting Brake 4MATIC

Krásne karosárske vyhotovenie Shooting Brake sa dočkalo športového naladenia od AMG. Výsledok snahy výrobcu je (už tradične) fascinujúci.
Vydané  Text: 
Nemá zmysel popierať to. Máme radi Mercecesy, ozvlášť v športovej úprave od AMG. A máme radi aj kupé, lenže Shooting Brake ešte o trochu viac. A ideálne je, keď to všetko nestojí majland. Práve taká je nová Trieda CLA s karosériou Shooting Brake v motorizácii AMG CLA35 4MATIC. Toto auto rozhodne nie je konvenčné. Ani ten 4MATIC vlastne nie je konvenčný – jedná sa o AMG Performance 4Matic. Skrátka nádhera. Portfólio športovo vyladených automobilov Mercedes-AMG sa rozrástlo o nového člena iba krátko po tom, čo sa verejnosti Trieda CLA predstavila vo verzii AMG ako štvordverové kupé. Zhodné motorizácie a totožný vzhľad partií ale neznamená, že sa jedná o rovnaké vozidlá. Shooting Brake je o niečo praktickejší, pretože má zjednodušený prístup do batožinového priestoru a viac miesta v kufri (505 dm³).
##### Výbava od AMG obsahuje nasledovné: * Kožené čalúnenie interiéru v štýle AMG, * kožený volant AMG Performance s možnosťou vybavenia poťahom DINAMICA microfibre a tlačidlami AMG; * AMG Performance steering wheel in DINAMICA microfibre incl. AMG steering wheel buttons * oceľové osvetlené prahy s logami AMG; * športové sedadlá AMG Performance Seat Package, prípadne vo verzii Advanced+ alebo Hight-End. * úprava vonkajšieho dizajnu vozidla; * úprava charakteristiky motora a jazdných vlastností.
Funkcia AMG Dynamic Select umožňuje prepínať jazdné režimy počas jazdy, vodič má na výber z módov Slippery, Comfort, Sport, Sport + a Individual. ESP má tri režimy funkčnosti, v základnom režime zasahuje iba vtedy, ak je ohrozená stabilita vozidla, v režimoch ESP Sport Handling upravuje svoju aktivitu v prospech športovej jazdy (umožňuje drift) a k dispozícii je tiež tlačidlo ESP OFF.
### Čo znamená motorizácia AMG CLA35 4MATIC? Pod prednou kapotou automobilu pracuje 2-litrový benzínový štvorvalec vychádzajúci z motora M260 v novej Triede A. Maximálny krútiaci moment upraveného motora je 400 Nm, tie sú dostupné od 3 000 ot./min a podľa slov výrobcu má skvelú odozvu a emócie budiaci zvuk. Maximálny výkon motora je 225 kW (306 k), agregát je konfigurovaný s automatickou dvojspojkou AMG SPEEDSHIFT DCT 7G.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia