Nové BMW X1 je ešte dominantnejšie, prichádza aj s vylepšenou prevodovkou

BMW X1 sa predstavuje aj ako plug-in hybrid, i keď s veľkým „ale“.
Vydané  Text: 
BMW X1, najmenšie SUV spomedzi celej rodiny modelov X, sa dočkalo faceliftu. Ten automobilu doprial výraznejší vzhľad, prepracovanejšie detaily, dominantnejší zovňajšok a evolučné vylepšenie techniky. Súčasná druhá generácia BMW X1 sa veľmi vydarila, o čom svedčia aj výsledky predaja. Jedná sa o svetovo najpredávanejšie BMW modelového radu X, do kariet modelu hrá predovšetkým jeho relatívna cenová dostupnosť, vizuálna príbuznosť s veľkými SUV značky, prepracovaný interiér a, samozrejme, prémiový charakter.
Inovácie sa týkajú predovšetkým estetiky a aj tie sú predovšetkým kozmetické. Z hľadiska techniky sa modernizovala prevodovka, 8-stupňová automatika ZF ponúkne optimalizované sprevodovanie a vylepšený riadiaci softvér. Centrálne multimediálno-komunikačno-informačné rozhranie je stále iDrive 6, ale uhlopriečka hlavného displeja narástla zo 6,5 na 8,8 palca. Faceliftovaná verzia sa bude predávať vo verzii s pohonom predných a všetkých štyroch kolies (xDrive), takisto v športovo vyladenej verzii M Sport. Určite by ste nemali prehliadnuť verziu BMW X1 xDrive25e, ktorá je plnohodnotným plug-in hybridom. Z elektrického dojazdu 50 kilometrov a akumulátorov s výťažnosťou 9,7 kWh sa však budú môcť tešiť zatiaľ iba čínski priaznivci značky BMW. Prioritným pohonom je v tejto verzii benzínový motor s objemom 2,0 litra s max. výkonom 92 kW (125 k) a max. krútiacim momentom 220 Nm. Elektrický systém poháňa výlučne zadné kolesá, posiela na ne max. výkon 70 kW (95 k) a max. krútiaci moment krásnych 165 Nm.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia