BMW radu 1 novej generácie má naftový trojvalec i vyladenú top verziu M135i xDrive!

Najmenšie konvenčné BMW muselo prejsť takými zmenami, aby odviedlo pozornosť od konkurenčných modelov. Nateraz sa mu to podarilo.
Vydané  Text: 
Toto je úplne nové BMW radu 1. Tretia generácia najmenšieho konvenčného bavoráku so spaľovacím motorom stavila na expresívny odvážny dizajn, na prvý pohľad možno rozpoznať zámer návrhárov vizuálne jednotku priblížiť k modelovej sérii X. Lenže rad 1 sa netransformuje do podoby malého esúvečka alebo crossoveru, naďalej ostáva verný svojmu pôvodu – malému hatchbacku. Mimochodom, stihli ste si uvedomiť, že modelový rad 1 má už 15 rokov? Prvá generácia bola uvedená v roku 2004. Ten čas teda riadne letí…
Detaily vonkajšieho dizajnu a interiéru si môžete pozrieť v našej fotogalérii, z technických vlastností by vás mali zaujímať najmä nasledovné údaje: * rázvor kolies sa generačne zmenšil o 20 mm na finálnych 2 670 mm; * novinka je v porovnaní s predchodcom kratšia o 5 mm (4 319 mm) a širšia o 34 mm (1 799 mm); * výška narástla o 13 mm na 1 434 mm. Zmeny proporcií môžu za to, že na fotografiách novinka vyzerá ako malé esúvečko; * BMW radu 1 dostalo systém BMW Operating System 7.0; * za príplatok je k dispozícii 10,25-palcová digitálna prístrojovka BMW Live Cockpit Professional a BMW Live Cockpit Plus; * súčasťou príplatkovej výbavy je aj 9,2-palcový farebný head-up displej; * zadné svetlá sú Full LED už v základe, za predné LED svetlomety si priplatíte; * BMW radu 1 ponúka pohon predných kolies a tiež xDrive; * štandardne auto stojí na 17″ diskoch, v predaji budú aj 19″; * batožinový priestor narástol o 20 litrov na 380 litrov; * po sklopení troch zadných sedadiel má nákladný priestor kapacitu 1 200 litrov;
### Hothatch s 4×4 Vlajkovou loďou modelového radu je BMW M135i xDrive. Je vybavený 4-valcovým motorom TwinPower s max. výkonom 225 kW (306 k) pri 5 000 až 6 500 ot./min. Max. krútiaci moment je 450 Nm, ktorý je k dispozícii v rozpätí 1 750 až 4 500 ot./min. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne už za 4,8 sekundy (!!!) a s balíčkom M Performance už za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná elektronikou na 250 km/h a spotreba sa má pohybovať okolo úrovne 7,8 až 6,8 l/100 km, emisie CO2 dosahujú 165 až 155 g/km. Zaujímavosťou je funkcia EDLC (Electronic Differential Lock Control), ktorá simuluje účinnosť mechanického diferenciálu pomocou regulácie zovretia bŕzd.
### Ostatné motorizácie **BMW 118i** – benzínový 1,5-litrový 3-valec, max. výkon 103 kW (140 k) pri 4 600 – 6 500 ot./min, 220 Nm v rozpätí 1 480 – 4 200 ot.min, akcelerácia 0-100 za 8,5 s, spotreba ~5l/100km; **BMW 116d** – naftový 1,5-litrový 3-valec, max. výkon 85 kW (116 k) pri 4 000 ot./min., max. krútiaci moment 270 Nm pri 1 750 – 2 250 ot./min, akcelerácia 10,3 s, spotreba 4,2 – 3,8 l/100 km; (bude v predaji aj so 7-st. automatikou Steptronic) **BMW 118d** – naftový 4-valcový motor 2,0 l s max. výkonom 110 kW (150 k), pri 4 000 ot./min., max. krútiaci moment 350 Nm pri 1 750 – 2 500 ot./min, akcelerácia 8,5 s, spotreba 4,4 – 4,1 l/100 km; **BMW 120d xDrive** – naftový motor 2,0 litra, 4 valce, max. výkon 140 kW (190 k) pri 4 000 ot./min, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 – 2 500 ot./min, zrýchlenie 0-100 km/h za 7 sekúnd, spotreba 4,7- 4,5 l/100 km. K dispozícii len s 8-st. automatikou prevodovkou Steptronic.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia