O možnom spojení automobiliek Renault-Nissan-Mitsubishi s koncernom FIAT Chrysler sa v zákulisí už nejaký ten čas hovorilo. Dnes však vyšli na povrch prvé oficiálne informácie, ktoré tieto špekulácie potvrdzujú. **Návrh na spoluprácu podal francúzskemu výrobcovi automobilov práve FIAT.** Taliani navrhujú vytvoriť zatiaľ nešpecifikovaný druh spolupráce, v ktorom by každá strana disponovala rovnakým podielom. V tomto čase… Prečítať celé
O možnom spojení automobiliek Renault-Nissan-Mitsubishi s koncernom FIAT Chrysler sa v zákulisí už nejaký ten čas hovorilo. Dnes však vyšli na povrch prvé oficiálne informácie, ktoré tieto špekulácie potvrdzujú. **Návrh na spoluprácu podal francúzskemu výrobcovi automobilov práve FIAT.** Taliani navrhujú vytvoriť zatiaľ nešpecifikovaný druh spolupráce, v ktorom by každá strana disponovala rovnakým podielom.
V tomto čase zasadá vedenie francúzskeho výrobcu, **v nasledujúcich hodinách by pritom mohlo dôjsť k oficiálnemu vyhláseniu postoja k návrhu a možnému potvrdeniu spolupráce medzi automobilkami.** Je však veľmi pravdepodobné, že k spojeniu nakoniec dôjde. Renault by vďaka tomu získal prístup k technológiám koncernu FCA, do ktorého patria aj značky ako Jeep, Alfa Romeo či Ferrari. A ktovie, možno by **budúca generácia modelu Renault Talisman mohla využívať platformu z Alfy Romeo Giulia a nové Punto základy z Clia.**
Renault má navyše dobré skúsenosti s krízovým manažmentom, **v minulosti už zachránil japonský Nissan, vzkriesil Ladu a teraz úspešne oživuje športovú značku Alpine.** Navyše zaznamenal aj niekoľko úspechov, medzi ktoré môžeme zaradiť aj spoluprácu s koncernom Daimler (Mercedes-Benz). Existuje tu preto šanca, že sa Francúzom podarí oživiť aj stratový FIAT.
Spojením FCA a Renaultu by vznikla tretia najväčšia automobilová korporácia na svete s 8,7 miliónmi predaných kusov. **Ak by sme do toho započítali celý koncern Renault-Nissan-Mitsubishi, potom by sa tento megakonern posunul až na prvé miesto s predajom až 15 000 000 áut ročne.**
AUTOVINY.SK » Aktuality » AKTUÁLNE: FIAT sa spája s Renaultom! Čo prinesie svadba gigantov?
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!