Nový Opel Corsa oficiálne – Máme prvé fotografie dlho očakávanej novinky!

Po trinástich rokoch prišiel Opel s úplne novou generáciou modelu Corsa, ktorá sa zbavila všetkých pozostatkov koncernu General Motors. Auto je **postavené výhradne na francúzskych základoch a zdieľa väčšinu technológií s nedávno predstaveným hatchbackom Peugeot 208.** Na vývoji novej platformy sa pritom do veľkej miery podieľal aj čínsky vlastník skupiny PSA, Dongfeng. Pri návrhu konštruktéri tiež mysleli na možnosti… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Po trinástich rokoch prišiel Opel s úplne novou generáciou modelu Corsa, ktorá sa zbavila všetkých pozostatkov koncernu General Motors. Auto je **postavené výhradne na francúzskych základoch a zdieľa väčšinu technológií s nedávno predstaveným hatchbackom Peugeot 208.** Na vývoji novej platformy sa pritom do veľkej miery podieľal aj čínsky vlastník skupiny PSA, Dongfeng. Pri návrhu konštruktéri tiež mysleli na možnosti elektrifikácie a Corsa by mala byť, podobne ako Peugeot 208, dostupná ako čistý elektromobil. Tento fakt nám prezradili aj oficiálne fotografie, ktoré sa začali objavovať na internetových stránkach ešte pred oficiálnou premiérou. Okrem označenia „Corsa-e“ na veku batožinového priestoru, môžeme vidieť aj vizualizáciu napájania z rýchlonabíjačky. **Elektrická verzia má ponúknuť až 50 kWh batériu, vďaka čomu prejde na jedno nabitie až 340 kilometrov.**
Po stránke exteriéru prináša novinka evolúciu aktuálneho dizajnového jazyka, ktorý už dobre poznáme. Predná maska pôsobí uhladenejším dojmom a v porovnaní s ostatnými modelmi má výrazne užšiu mriežku chladiča. **Inovovanú grafiku majú tiež Full LED svetlomety, ktoré by mali vo vrcholnej výbave disponovať Matrix funkciou.** Palubná doska bola posunutá vyššie a nesnaží sa zakrývať francúzske korene. Vplyv skupiny PSA vidieť na dotykovom displeji a digitálnom prístrojovom štíte z modelu Peugeot 208. Povedomý je tiež volič smeru, ktorý poznáme z iných modelov koncernu PSA. **Interiér pôsobí na prvý pohľad o niečo vzdušnejším dojmom ako v prípade francúzskej dvojičky,** štíhlejšia palubná doska vytvára viac miesta pre nohy cestujúcich vpredu a klasický volant s normálnou kaplnkou prístrojov dávajú najavo, že si ideálnu polohu nájdu aj vyšší vodiči.
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je karoséria Corsy ľahšia o viac ako 40 kilogramov, nové motorizácie pritom ušetrili ďalších 15 kilogramov na hmotnosti. Fanúšikov trojdverových verzií však budeme musieť sklamať, **novinka ponesie len päťdverovú karosériu.** Viac informácií získame až pri oficiálnom predstavení modelu, ponuka motorov by mala byť totožná s modelom Peugeot 208. Ako tomu pri značke Opel býva zvykom, zákazníkov bude chcieť prilákať aj atraktívnou cenovou politikou.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!