Toto je nový Land Rover Discovery Sport
Ktovie, ako sa budeme na jeho dizajn pozerať o takých desať rokov.
Vydané Text: Erik Stríž
Land Rover Discovery Sport sa na medzinárodných trhoch objaví s ponukou troch benzínových motorov Ingenium a štyroch naftových agregátov. Ovládané sú prostredníctvom manuálnej alebo 9-stupňovej automatickej prevodovky ZF a vďaka technológii Adaptive Dynamics možno ovplyvňovať dynamiku a jazdné vlastnosti automobilu. Vodič má na výber z jazdných režimov Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow, Mud & Ruts, Auto a v konfigurácii s Adaptive Dynamics aj režimu Dynamic.
Land Rover uvádza ako optimálnu motorizáciu naftový motor s max. výkonom 112 kW (150 k), ktorého spotreba dosahuje iba 5,9 l/100 km a emisie CO2 sú iba 140 g/km. To platí pre verzie s pohonom predných kolies. Najvýkonnejšou verziou bude tá s pohonom 4×4 a benzínovým motorom s max. výkonom 186 kW (250 k) a max. krútiacim momentom 400 Nm. Zrýchlenie off-roadu s týmto motorom je výborné, z nuly na 100 km/h vyštartuje už za 7,9 sekundy.
Nové motory spĺňajú normy stanovené meracím cyklom Real Driving Emissions stage 2 (RDE2), ktorý vstupuje do platnosti až v budúcom roku.
Automobil stojí na platforme ako Evoque, teda na Premium Transverse Architecture (PTA), s nápadným malým esúvečkom zdieľa aj ponuku motorov. Architektúra umožnila osadenie 48-voltovej siete pre elektrifikáciu pohonov, Discovery Sport preto prichádza ako mild-hybrid. Batérie sú uložené pod podlahou, takže neuberajú z batožinového priestoru. Súčasťou elektrifikácie v podaní Land Roveru je funkcia vypínania spaľovacieho motora pri rýchlosti nižšej ako 17 km/h.
Konštrukcia vozidla je pevnejšia, efektívnejšie tlmí vibrácie a otrasy prenikajúce do kabíny, okrem toho poskytuje vyššiu bezpečnosť posádky v prípade havárie.
O vylepšení praktickej stránky vozidla svedčí aj detail, že kapacita palivovej nádrže vzrástla o 20 percent na pôsobivých 65 litrov. Popri konfigurácii sedadiel 5+2 s rázvorom 2 741mm Discovery Sport ponúka batožinový priestor s kapacitou v rozpätí 897 až 1 794 litrov. Využitie nepochybne nájdu aj odkladacie priestory v interiéri, ktorých celkový objem dosahuje 48 litrov, teda o 25 percent viac ako u predchodcu.
Cena verzie s uvedeným naftovým motorom 112 kW (150 k) začína na úrovni 31 575 britských libier, teda približne 35 860 eur.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia