Moderná výbava môže za väčšinu porúch v nových vozidlách. Pozrite si výsledky štúdie:

Nie nadarmo sa hovorí, že čím viac komfortnej výbavy v aute máte, tým väčšia je pravdepodobnosť, že sa niečo pokazí. Prieskum spoločnosti J.D. Power vo Veľkej Británii teraz dospel k záveru, že **celá polovica najzásadnejších porúch, s ktorými sa majitelia nových áut stretnú, pochádza z oblasti komfortnej výbavy.** Týka sa to najmä audiosystémov, infotainmentu, navigácie, komunikačných zariadení… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Nie nadarmo sa hovorí, že čím viac komfortnej výbavy v aute máte, tým väčšia je pravdepodobnosť, že sa niečo pokazí. Prieskum spoločnosti J.D. Power vo Veľkej Británii teraz dospel k záveru, že **celá polovica najzásadnejších porúch, s ktorými sa majitelia nových áut stretnú, pochádza z oblasti komfortnej výbavy.** Týka sa to najmä audiosystémov, infotainmentu, navigácie, komunikačných zariadení alebo asistenčných systémov. **Legislatívna povinnosť integrovať do áut nové technológie raketovým tempom podľa štúdie zvyšuje množstvo potencionálnych problémov.** Analýza bola vyhotovená prostredníctvom vyplneného dotazníka od 11.500 majiteľov, ktorí vlastnia vozidlá staré len 12 až 36 mesiacov. Potom sa zisťoval pomer najčastejších poruchových oblastí na 100 vozidiel.
Výsledky odhalili, že chúlostivé sú najmä navigačné systémy, pri ktorých sa za spomínanú dobu vlastnenia objavilo v priemere až 16,6 porúch, zatiaľ čo napríklad v kategórii alarmov alebo tempomatov sa na rovnaký počet áut objavuje priemerne len 1,5 poruchy. Pri systémoch monitorovania slepého uhla alebo udržiavania jazdy v pruhu uvádza prieskum 2,4 problému na 100 áut, hoci **tento počet sa zvyšuje pri prémiových vozidách až na 4 problémy. Môžu za to rozšírené funkcie asistentov v tejto kategórii vozidiel.**

VIDEOTEST: Toyota Corolla sa medzigeneračne zlepšila. Týmto chybám sa však nevyhla:

Je to neuveriteľné, ale tento rok prišla na trh už v poradí 12. generácia modelu Corolla, a to hneď v troch karosárskych verziách. Po experimentoch s radom Auris sa Toyota vrátila k pôvodnému označeniu modelov nižšej strednej triedy. Corollu tak môžete opäť vidieť na našich cestách ako hatchback, kombi či nami testovaný sedan. Ten sa od ostatných modelov... Prečítať celé

„Keď sa pozrieme na výsledky v oblasti relatívne nových bezpečnostných technológií, je úplne zjavné, že **automobilky musia na spoľahlivosti týchto systémov ešte popracovať** – a to predovšetkým prémiové značky, ktoré často tieto funkcie používajú ako hlavný bod na propagáciu nových vozidiel,“ uviedol Josh Halliburton , vedúci európskeho oddelenia JD Power. **Štúdia tiež spomína výsledky podľa jednotlivých značiek, v ktorej pozitívne zabodovala francúzska automobilka.** Peugeot sa so 77 poruchami na 100 áut umiestnil na prvé miesto rebríčka spoľahlivosti, za ním je Škoda s 88 poruchami a tretie miesto s počtom 90 obsadil Hyundai. Najlepšie hodnotenie z prémiových značiek získalo Volvo so 106 poruchami na stovku áut.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!