Je nová Toyota Corolla naozaj úsporná? Vyskúšali sme verziu 1.8 Hybrid!

Toyota Corolla je späť a vyzerá oveľa lepšie ako kedykoľvek predtým a po novom ukrýva pod kapotou hybridnú technológiu. Obdivné pohľady aj prvé otázky sme pozbierali s bordovou Corollou 1.8 Hybrid e-CVT.
Vydané  Text: 
Dajte do Googlu heslo Toyota Corolla a ihneď sa dozviete, že je to najpredávanejšie auto v celej histórii automobilového priemyslu. Celkový predaj na úrovni 50 miliónov kusov v priebehu výroby 12 generácií hovorí sám za seba. Paradoxne od roku 2006 ste si ju nemohli kúpiť. Nahradil ju Auris, ktorý však nedosiahol na úspech predchádzajúcich generácií, a preto sa postupne, najprv vo forme sedanu a teraz aj vo forme všetkých ostatných verzií, vrátila Corolla späť. **To, čo Japonci pochopili, je, že auto potrebuje emócie, expresívny dizajn a ekologický rozmer, ktorý rezonuje v posledných rokoch čoraz viac naprieč všetkými kategóriami.** Elektrifi kácia automobilov je niečo, čo na trh priniesla Toyota Prius a dnes integruje výrobca hybridnú technológiu do každého modelu vrátane Yarisa, takže aj Corolla si povinne adaptovala tento druh pohonu. Zároveň to znamená, že z ponuky zmizol klasický Prius, ostal iba Prius Plugin a Prius+. Nová podvozková platforma, ktorú zdieľa Corolla s modelom C-HR, znamená vynikajúci handling a ochotu vydržať vyššie tempo v zákrutách.
Áno, nová Corolla vás nepoteší iba svojím dizajnom, ale aj jazdnými vlastnosťami. Konštruktéri vypiplali nielen podvozok, najmä zadnú nápravu, ale prekopali aj prevod riadenia a posunuli celé ťažisko auta o pár milimetrov nižšie. Prejavilo sa to na jazdných vlastnostiach? Na to si vezmite jed! S novou Corollou je radosť jazdiť a zmeny cítiť. Najmä aktívnejší šoféri si ju užijú. **Pri Toyote chcú defi nitívne zmazať nálepku „nudného“ auta a posunúť Corollu do centra diania po všetkých stránkach.** Naznačujú to aj dimenzie, Corolla hatchback je o 40 milimetrov dlhšia ako Auris, pričom tento nárast ide na vrub rázvoru osí kolies.
Takže na zadných sedadlách by malo byť viac miesta. Malo byť, no v prípade hatchbacku hodnotíme priestorové pomery iba priemernou známkou. Vzadu si síce sadnete, operadlá športových sedadiel však budete mať nalepené na kolenách. Naopak, predné sedadlá si užijete. Atraktívne na pohľad a vynikajúce na sedenie. **Číselným argumentom pre lepší pocit za volantom je aj mínus 25 milimetrov, ktoré si pripísala pozícia vodiča.** V tomto smere jednoznačne mieri na ikonu športového sedenia Hondu Civic. Vidieť to aj na kolmej polohe volantu, takže výraz športový posed si táto Corolla zaslúži po všetkých stránkach.

OKAMŽITÉ REAKCIE

Kombinácia elektromotora s klasickým prináša v zrkadle poslednej generácie motorov, ktoré sú pre emisné limity škrtené, výhody vo forme okamžitej reakcie na stlačenie plynu. Takže sa nemusíte báť pri výjazde z bočnej ulice a nemusíte čakať na reakciu motora a prevodovky. Úvodná akcelerácia vás rozhodne poteší. **Zvyšok akcelerácie prebieha v sprievode neklesajúci vysokých otáčok, na tento jav sú však majitelia hybridných vozidiel zvyknutí.** Z 0 na 100 km/h zrýchli Corolla za 10,9 sekundy, maximálna rýchlosť 180 km/h je postačujúca. A vzhľadom na posledné správy zo Švédska zrejme aj bezpečná. Prepínanie jednotlivých režimov vodič nijako neovláda, u výrobcu tento typ hybridov označujú za samonabíjací.
Režim EV si síce môžete aktivovať aj ručne, ak však riadiaca jednotka vyhodnotí, že to nie je žiaduce, nedovolí vám to. Preto to po chvíli jednoducho prestanete aj skúšať a sústredíte sa na jazdu. Tá je väčšinou mimoriadne tichá a komfortná a bezproblémová. Pri pokojnej jazde môžete sledovať fungovanie systému, len čo to je možné, motor sa vypína a auto si elektrinou predlžuje dojazd, prípadne využíva jazdu dolu kopcom alebo rieši poposúvanie v dopravnej zápche. Inteligentné automatické riešenie je najúčinnejším šetričom energie, na pokusy, či individuálne vstupy zo strany vodiča sa Toyota rozhodla obmedziť na minimum. **Odmenou za trpezlivosť pri akcelerácii je priemerná spotreba, ktorá sa nám ustálila na 5,1 l/100 kilometrov, auto sme však testovali v „surovom“ stave s niekoľkými stovkami kilometrov na tachometri.** Pre správnosť treba dodať, že priemerná spotreba klesala každým najazdeným kilometrom, čiže predpokladáme, že hodnoty na úrovni 4,5 l/100 kilometrov nebudú ničím výnimočným.
Pri športovej jazde nám chýbala možnosť nadefi novaných stupňov na bezstupňovej prevodovke e-CVT tak, ako to robí niektorá konkurencia. Ale opakujem, prioritou bola zrejme nízka úroveň priemernej spotreby, športové radovánky si zrejme doprajete na silnejšom hybridnom modeli s dvojlitrovým motorom a v garážach vývojárov sa už ukrýva aj verzia GRMN. K celkovému pohodliu na palube prispieva aj bezproblémové ovládanie. Veľký osempalcový displej s dotykovou obrazovkou systému Toyota Touch 2 má podporu slovenského jazyka, takže povely vydáva v našom rodnom jazyku. **Osobitne chválime aj klasické ovládanie klimatizácie, rozmiestnenie ovládačov, jedine odkladací priestor vo dverách mohol byť predsa len väčší.** Opäť detaily, ktoré zrejme pri pohľade na dizajn auta všetci majitelia ochotne odpustia. Poslednou kapitolou je zhrnutie asistenčných systémov. Kalibrácia je vynikajúca a reakčný čas je tiež nastavený tak, aby vodiča upozornil a nerobil zbytočne paniku.







Inzercia

Inzercia