Dôvod na toto prekvapenie je vlastne celkom pochopiteľný. Ak má byť zámerom automobilov poskytnúť špičkovú dynamiku, naftový motor s turbom, elektrickým kompresorom a automatickou prevodovkou je ideálnou motorizáciou.
Po modeloch S5, S6 a S7 prichádza aj S4 s kontroverzným naftovo-elektrickým pohonom. Naftový hybrid nahradil prechádzajúci benzínový motor, disponuje maximálnym výkonom 255 kW (347 koní) a maximálnym krútiacim momentom až 700 Nm a umožňuje akceleráciu z nuly na 100 km/h už za skvelých 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Batéria v mild-hybride má kapacitu 0,5 kWh a nachádza sa pod podlahou, nezaberá teda žiadne miesto z batožinového priestoru. Elektrický systém umožňuje znížiť priemernú spotrebu nafty o 0,4 litra na 100 km jazdy, čím sa automobilke darí udržiavať dízlový agregát 3.0 TDI pri živote aj v čase, keď Európska únia vedie proti tomuto palivu vojnu. Elektrický kompresor podporujúci spaľovací motor pracuje na 48-voltovej elektrickej sústave.
[GALLERY id=29941]
Výhradne naftový hybrid sa bude dodávať do športovo vyladenej verzie nového Audi S4, ale štandardná civilná verzia A4 bude k dispozícii s dovedna šiestimi motorizáciami. Jedná sa o naftové i benzínové štvorvalcové a V6 motory s maximálnymi výkonmi v rozpätí 110 až 255 kW (150 až 347 koní).
Pri uvedení faceliftu na trh sa bude Audi A4 predávať vo verzii „edition one“ v karosárskom vyhotovení sedan a kombi (Avant) s motormi 2.0 TFSI 180 kW (245 k), 2.0 TDI 140 kW (190 k) a 3.0 TDI 170 kW (231 k).
Uvádzacia cena A4 Sedan 35 TFSI 110 kW (150 k) S tronic bude v Nemecku 35 900 eur, za verziu S4 Sedan TDI miestni zaplatia minimálne 62 600 eur, čo je o 6 400 eur viac akocena verzie A4 Sedan 45 TDI quattro tiptronic 170 kW (231 k).
[GALLERY id=29942]
Objednávky nových A4 a S4 začne Audi prijímať tento mesiac, verzia A4 Allroad bude k dispozícii až v priebehu leta.
Mimo Európy budú v predaji aj verzie s motorom 3.0 TFSI s max. výkonom 260 kW (354 k) a max. krútiacim momentom 500 Nm.