Nové Audi A4 prichádza aj ako naftový hybrid

Facelift populárneho modelu od Audi priniesol modernejšie krivky a (ne)prekvapivo naftovo-elektrický pohon.
Vydané  Text: 
[GALLERY id=29940] Audi predstavilo facelift populárneho sedanu a kombi modelovej rady A4 a spoločne s ňou aj športovo vyladenú veriu S4. Facelift sa zovňajšku vozidla dotkol viditeľne, ale zmeny sú prevažne kozmetické a evolučné, nemôžeme hovoriť o zásadných inováciách v dizajne. Túto stratégiu Audi zachováva už roky, čo sa mu v konečnom dôsledku asi vypláca. Autá vyzerajú veľmi moderne, evokujú dojem špičkovej technologickej vyspelosti, zároveň zreteľne odkazujú na predchodcov a ostatné modely v portfóliu značky.

Audi prekvapuje: Nové S6 a S7 definitívne skončili s benzínom

Dôvod na toto prekvapenie je vlastne celkom pochopiteľný. Ak má byť zámerom automobilov poskytnúť špičkovú dynamiku, naftový motor s turbom, elektrickým kompresorom a automatickou prevodovkou je ideálnou motorizáciou.

Po modeloch S5, S6 a S7 prichádza aj S4 s kontroverzným naftovo-elektrickým pohonom. Naftový hybrid nahradil prechádzajúci benzínový motor, disponuje maximálnym výkonom 255 kW (347 koní) a maximálnym krútiacim momentom až 700 Nm a umožňuje akceleráciu z nuly na 100 km/h už za skvelých 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Batéria v mild-hybride má kapacitu 0,5 kWh a nachádza sa pod podlahou, nezaberá teda žiadne miesto z batožinového priestoru. Elektrický systém umožňuje znížiť priemernú spotrebu nafty o 0,4 litra na 100 km jazdy, čím sa automobilke darí udržiavať dízlový agregát 3.0 TDI pri živote aj v čase, keď Európska únia vedie proti tomuto palivu vojnu. Elektrický kompresor podporujúci spaľovací motor pracuje na 48-voltovej elektrickej sústave. [GALLERY id=29941] Výhradne naftový hybrid sa bude dodávať do športovo vyladenej verzie nového Audi S4, ale štandardná civilná verzia A4 bude k dispozícii s dovedna šiestimi motorizáciami. Jedná sa o naftové i benzínové štvorvalcové a V6 motory s maximálnymi výkonmi v rozpätí 110 až 255 kW (150 až 347 koní). Pri uvedení faceliftu na trh sa bude Audi A4 predávať vo verzii „edition one“ v karosárskom vyhotovení sedan a kombi (Avant) s motormi 2.0 TFSI 180 kW (245 k), 2.0 TDI 140 kW (190 k) a 3.0 TDI 170 kW (231 k). Uvádzacia cena A4 Sedan 35 TFSI 110 kW (150 k) S tronic bude v Nemecku 35 900 eur, za verziu S4 Sedan TDI miestni zaplatia minimálne 62 600 eur, čo je o 6 400 eur viac akocena verzie A4 Sedan 45 TDI quattro tiptronic 170 kW (231 k). [GALLERY id=29942] Objednávky nových A4 a S4 začne Audi prijímať tento mesiac, verzia A4 Allroad bude k dispozícii až v priebehu leta. Mimo Európy budú v predaji aj verzie s motorom 3.0 TFSI s max. výkonom 260 kW (354 k) a max. krútiacim momentom 500 Nm.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk