Každý z nás pozná človeka, ktorý sa na všetko sťažuje, pretože všetko už videl, skoro všade bol a vlastne vie viac ako väčšina.
Najviac sťažností počúvame v súvislosti so súčasnosťou, pretože takýto človek rád žije z minulosti. „Teraz máme horšiu vládu ako pred tridsiatimi rokmi, horšie cesty, horšie platy, vlastne aj menej slobody a ono už ani tie autá nie s tým, čím bývali kedysi,“ tvrdí s pivom ruke a nohami na stole.
Kedysi vraj boli autá jednoduché na údržbu a lacné, vydržali všetko, ako ruské tanky, predovšetkým mali väčšie a praktickejšie kufre. Je ľahké z takej tej obyčajnej nostalgie začať hovoriť nezmysly práve toto je jeden z nich. Ostatne, ako aj všetky ďalšie, ktoré som sem na ukážku vpísal.
O tom je ten slávny vtip, že sa pýtajú dedka, kedy sa na svete žilo najlepšie. Prekvapivo odpovedá, že počas druhej svetovej vojny – pretože vtedy bol mladý a mal najviac frajeriek. Skrátka, naše vnímanie reality a minulosti je ovplyvnené našimi vlastnými skúsenosťami, ktoré však nie sú objektívne a ani univerzálne.
Pozrite sa s nami na porovnanie veľkostí kufrov starších modelov áut, ktoré veľmi dobre poznáme, ale tento nie práve nepodstatný detail sa stratil v čase. Myslíme, že niektoré údaje vás celkom prekvapia – pozitívne i negatívne. Veď kto by dnes povedal, že Žigulák mal objemovo väčší kufor ako napríklad dnešná Škoda Fabia hatchback?
Len pre porovnanie, súčasný Citroen C3 má 300-litrový batožinový priestor, Hyundai i20 má 326 l, Škoda Fabia 330 l a Škoda Scala má 467 l.
### Škoda Felicia (1994-2001): 272 litrov
Voľné dielo, Odkaz
### Škoda Favorit (1988-1995): ~270 litrov
### Škoda Forman (1991-1995): 400 litrov
By Original uploader was Deluxe602 at de.wikipedia
(Original text : S.M.) – Originally from de.wikipedia; description page is/was here.
(Original text : selbst fotografiert), CC BY-SA 3.0, Link
### Škoda 120, 130 a pod. (1976-1990): 280 l vpredu + 180 l vzadu, celkom 400 l
Autor: Mikerinos – Vlastné dielo, Voľné dielo, Odkaz
### Renault 19 (1988–1996): 386 litrov