Peugeot 508L, Citroen C5 sedan a úplne iná KIA Sportage

Autosalón v Šanghaji odprezentoval okrem domácich a pre nás exotických značiek áut aj európske stálice, avšak vo výrazne upravenej podobe.
Vydané  Text: 
[GALLERY id=29909] **Peugeot 508L** je určený pre čínsky trh a v porovnaní s európskou verziou je dlhší o celých 10 centimetrov. Navyše sa nejedná o liftback, ktorý nachádzame v predaji u nás, ale o sedan, ktorý sa dodáva aj ako plug-in hybrid. [GALLERY id=29910] **Citroen C5** ako sedan je v Číne stále aktuálnou témou, hoci francúzsky výrobca si pre európskeho zákazníka pripravil modelový rad C5 iba ako stredne veľké SUV s komfortným pružením. V Šanghaji sa C5 predviedla ako sedan s veľmi konzervatívnym vzhľadom, ktorý vychádza z aktuálneho dizajnového jazyka automobilky pôsobiacej na čínskom trhu. Napríklad C3 Aircross sa na tamojšom trhu predáva pod názvom C3-XR a namiesto úzkych LED pásov a maskovaných stretávacích svetlometov má štandardné oblé a veľké svetlá. Viac o čínskom Citroene C3-XR sa dočítate v našom článku [Citroën C3 sa vracia ku klasickým predným svetlám, ale nie je dôvod na paniku](https://www.autoviny.sk/novinky/119174/citroen-c3-sa-vracia-ku-klasickym-prednym-svetlam-ale-nie-je-dovod-na-paniku). [GALLERY id=29911] **KIA Sportage** má v Číne názov KX5 má výrazne odlišný vzhľad. Stále sa jedná o SUV, ktoré je na naše pomery kompaktné alebo stredne veľké, pre čínsky trh má však odlišné predné svetlomety i samotný dizajn prednej masky. Môže evokovať podobnosť s naším Sorentom, ale to by bolo už oveľa väčšie vozidlo. Možno sa pýtate, ako vlastne môžeme vedieť, že sa jedná o ázijskú alternáciu európskeho Sportageu? Ak ste pozorným čitateľom Autovín, možno si spomeniete, že už dávnejšie sme zverejnili príspevok o [modeloch značky KIA, ktoré sa nepredávajú na Slovensku](https://www.autoviny.sk/novinky/119152/modely-znacky-kia-ktore-sa-u-nas-nepredavaju-sikovne-male-suv-cka-aj-krasne-sedany). Medzi automobilmi, ktoré na prvý pohľad nepoznáme, sa objavil aj „náš“ známy Sportage, ale s názvom KX5. To, čo automobilka teraz predviedla na autosalóne v Šanghaji, je výrazná modernizácia modelu, s ktorou sa definitívne stratila vizuálna príbuznosť s európskou verziou.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia