FIAT Argo Trekking: Všetky trendy zhrnuté pod jednu karosériu

Pomyslený rival Dacie Sandero Stepway nesie nové logá značky FIAT a ponúka krásny interiér.
Vydané  Text: 
Čo charakterizuje súčasný automobilový priemysel, respektíve po akých autách je mimoriadny dopyt? Kľúčové body tohto dopytu môžeme zhrnúť nasledovne: * SUV, ale také, s ktorým sa dá ľahko parkovať; * s úsporným motorom, ktorý nemá spotrebu vyššiu ako 5-7 l/100 km; * so svetlou výškou, ktorá umožňuje prejazd miernym terénom a výjazd na obrubníky; * s technologicky vyspelou výbavou, hlavne nech dobre hrá a nech sa vie spojiť s mobilom. Keď si vyššie uvedené spojíme dovedna, vychádza nám, že trh chce malé esúvečka postavené na základoch relatívne malých hatchbackov. Síce majú malý kufor, zato jazdnými vlastnosťami v ničom nevynikajú. Nie sú offroady, hoci sa tak niektoré tvária, pretože majú zvyčajne iba pohon predných kolies a o komplikovanejších diferenciáloch môžu iba snívať. Dopyt po takýchto automobiloch nie je iba európskou záležitosťou, rastie aj v Ázii a tiež v Južnej Amerike.
Jedným z predstaviteľov týchto automobilov je aj FIAT Argo v úprave TREKKING, ktorá mu dopriala imidž terénneho malého esúvečka. Vlastne je to skôr hatchback s vyšším posedom a dizajnom, ktorý vychádza zo súčasnej generácie vozidiel FIAT Tipo. Naopak, zadné partie vozidla pripomínajú skôr akýsi Renault Clio na steroidoch.
Kapacita batožinového priestoru je obmedzená na základných 300 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa ale sprístupní pomerne veľkorysý priestor s objemom až 2 806 litrov, čo je v danom segmente najlepšia hodnota.
Interiér vychádza zo súčasných dizajnových štandardov značky a nevyčnieva spomedzi tých európskych ani napriek tomu, že model Argo Trekking je určený iba pre brazílsky trh. Mimochodom, na ňom sa FIATu veľmi darí, pôsobí tam už piatu desaťročnicu. Uprostred palubovky sa nachádza 7-palcový displej multimediálneho systému, ktorý okrem iného premieta aj obraz zo zadnej cúvacej kamery.
Automobil sa na brazílskom trhu predáva s manuálnou prevodovkou a ako prvé auto svojho segmentu aj so 6-stupňovou automatikou. Pod kapotou pracuje litrový trojvalec, 1,5-litrový štvorvalec alebo vrcholový 1,8-litrový motor E.torQ 1.8 Evo VIS s max. výkonom 103 kW (139 k).







Inzercia

Inzercia