Limuzína v koži SUV: Nová Trieda GLS je drahokam na kolesách

Nový Mercedes-Benz GLS: fotky a kľúčové informácie
Vydané  Text: 
Vylepšená Trieda GLS sa predstavila na autosalóne v New Yorku a do showroomov v Európe sa dostane až koncom roka 2019. Automobil sa vyrába v Alabame v meste Tuscaloosa a je súčasťou sedemčlennej rodiny SUV-čiek, medzi ktorými tróni na pozícii top modelu. Triedu G síce tiež zaraďujeme do tejto rodiny, ale tá svojím charakterom zásadným spôsobom vytŕča z radu. Novinka je väčšia v každom smere, celková dĺžka sa v porovnaní s predchádzajúcou verziou zväčšila o 77 mm (5 207 mm), šírka o 22 mm (1 956 mm) a rázvor kolies výrobca natiahol o 60 mm (3 135 mm). Viac priestoru si užijú predovšetkým pasažieri na treťom rade sedadiel. Všetky tri rady majú elektrické polohovanie a ak sa zadný rad celkom sklopí, v Triede GLS sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou až 2 400 litrov. Prvýkrát Mercedes ponúka možnosť vybaviť druhý rad iba dvojicou individuálnych sedadiel, kedy sa konfigurácia vozidla mení na šesťmiestnu.
Keď o Triede GLS hovoríme ako o limuzíne Triedy S v SUV kabáte, nie je to náhoda. Veď ju tak prezentuje aj samotný výrobca a zdôvodňuje to nielen vysokou mierou komfortu a veľkorysým priestorom pripraveným pre vodiča a pasažierov, ale aj technologickou vyspelosťou. Palubný počítač využíva inteligentný systém MBUX, zadní pasažieri majú k dispozícii 11,6-palcové obrazovky pre prehrávanie multimédií, s balíčom Rear Comfort Plus môžu mať pasažieri aj vlastné tablety, tretí rad sedadiel má vlastný klimatizačný systém, klíma ako taká je 5-zónová (za príplatok).
Zaujímavosťou novej Triedy GLS je jej aerodynamika, veľké SUV kladie vzduchu iba veľmi malý odpor, cd 0,32 – predchodca mal cd 0,35. Zvláštnu pozornosť výrobca venoval aj spôsobu, akým prúdi vzduch „pod kapotou“, čo sa však prejavuje nielen na dynamike, ale aj na akustickom komforte počas jazdy vyššími rýchlosťami. Všetky benzínové motorizácie sú vybavené viac či menej výraznou elektrickou podporou, napríklad GLS 450 4MATIC ponúkne pohon všetkých kolies, šesťvalcový motor a 48-voltový elektrický systém. Spoločný výkon hnacích sústav dosahuje max. 270 kW (367 k) a max. krútiaci moment 500 Nm. Systém EQ Boost dokáže počas krátkeho časového úseku pomôcť akcelerácii výkonom do 16 kW (22 k) a 250 Nm krútiaceho momentu.







Inzercia

Inzercia