Škoda Rapid nekončí, pripravuje sa nová generácia na MQB A0!

Zatiaľ čo u nás Škodu Rapid všetci odpisujú ako dožívajúci model, iní k nej vzhliadajú ako ku tromfu, ktorý povedie predaje mladoboleslavskej značky v zahraničí.
Vydané  Text: 
V aprílovom vydaní časopisu auto motor a šport sme publikovali test Škody Rapid, ktorý je s najväčšou pravdepodobnosťou posledným. Európska rapidka, ako ju poznáme, mala definitívne skončiť, pretože trh si pýta niečo iné, novšie, lepšie, väčšie. Na scénu preto prišiel model s názvom Scala, ktorý však definitívne dal prítomnosti malého liftbacku v portfóliu mladoboleslavskej automobilky „šmitec“ a všetky karty stavil na vyhotovenie hatchback. **Škoda Scala sedan**, prípadne **Škoda Scala liftback** s najväčšou pravdepodobnosťou v nasledujúcich rokoch na trh nepríde, ale zato Rapid sa hlási v novej sile.

Posledný test Škody Rapid! Oplatí sa výbehový model ešte kúpiť?

Škoda Rapid sa pomaly lúči aj s novinármi, do redakcie zavítala posledná testovačka tohto modelu s motorom 1.0 TSI a automatickou prevodovkou. Bude v ponuke značky Škoda ľudový liftback chýbať?

Škoda Rapid neskončí tak definitívne, ako sa o tom píše v posledných mesiacoch. Pre mnohých je to nepochybne dobrá správa a dôvod na radosť, ale nemali by sa nechať zahltiť endorfínmi. V momente totiž prichádza vytriezvenie a zdôraznenie „maličkosti“, že Európa skutočne so Škodou Rapid už nepočíta. Ani so Spacebackom, ani s liftbackom. Zákazníkov bude hľadať ďaleko na východe.
Indický trh sa v týchto dňoch a týždňoch pripravuje na novú podobu Škody Rapid, ktorá by mala priblížiť starnúci model európskemu dizajnovému jazyku značky. Je potrebné uviesť, že najnovšie vizualizácie predpokladaného vzhľadu Škody Rapid pre indický trh vyzerajú tak dobre, že hraničia s estetikou našej novej Scaly. Rapid s uvedeným alebo podobným dizajnom by sa mal na miestnom trhu objaviť v roku 2021. Nová Škoda Rapid bude novou generáciou, stáť bude na koncernovej modulárnej platforme MQB A0, teda na tej, ktorú dnes využíva napríklad aj Scala alebo VW Polo sedan, ktoré sa v Indii predáva ako Volkswagen Vento, prípadne ako nový Virtus. Rapidka vo vyhotovení liftback sa bude v Indii predávať prekvapivo s benzínovými turbomotormi, konkrétne s litrovým trojvalcom a 1,5-litrovým TSI. Prekvapivé je to najmä v tom kontexte, že miestny trh má svojské nároky na motorizácie automobilov a preto v showroomoch s novými automobilmi nachádzame hojné zastúpenie atmosférických motorov s nižšími výkonmi.

Dobre sa pozrite, toto je indická Škoda Rapid

V skutočnosti je to odlišné auto. Privítali by ste takýto dizajn Rapidu aj u nás?

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia