KIA Stinger GTS prichádza s vylepšeným pohonom a Drift módom!
Najlepšie športové vozidlo od značky KIA prešlo vylepšeniami, ktoré z neho robia vážneho konkurenta aj pre tradičné nemecké modely.
Vydané Text: Erik Stríž
Verzia Stinger GTS prichádza s vylepšeným pohonom všetkých štyroch kolies a so špeciálnym jazdným režimom DRIFT MODE. Pohonný systém s názvom D-AWD podľa slov výrobcu vypĺňa medzeru medzi pohonmi AWD a RWD, o ktorej sme doteraz ani nevedeli, že existuje. O vývoj tohto nového pohonného systému sa postaral niekdajší šéf z BMW M, Albert Biermann. V značke KIA dnes sedí na stoličke riaditeľa vývoja a výskumu.
**AWD** = pohon všetkých štyroch kolies (All Wheels Drive)
**RWD** = pohon zadných kolies (Read Wheels Drive)
Nový systém pohonu D-AWD (**Dubbed All Wheel Drive**) v štandardnom jazdnom režime Comfort posiela na zadné kolesa 60 percent z aktuálne dostupného krútiaceho momentu motora, v športovom režime dozadu adresuje 80 percent a jedine v špeciálnom DRIFT MODE ponecháva aktívnu výhradne zadnú nápravu. Vylepšením prešila aj ovládacia logika, sprevodovanie 8-stupňovej automatickej prevodovky i kontrola stability vozidla.
KIA Stinger GTS bude v predaji nielen s uvedeným pohonom D-AWD, ale aj s „konvenčným“ pohonom zadných kolies RWD.
Pod prednou kapotou pracuje známy benzínový 3,3-litrový šesťvalec T-GDi t s dvojitým preplňovaním, ktorý dosahuje maximálny výkon 366 kW (269 k) pri 6 000 ot./min. a max. krútiacim momentom 510 Nm pri 1 300 – 4 500 ot./min.
V každom prípade sa zo športovej edície GTS predá iba 800 kusov, čo predpokladane dvihne cenu vyššie nad súčasný základ na úrovni 37 900 eur, respektíve 55 900 € za verziu GT s motorom 3,3 T-GDi. Správy zo zahraničných médií hovoria pomerne konkrétne, ale uvádzajú iba severoamerické ceny začínajúce na 44 000 USD (39 000 eur) za verziu so zadným pohonom a 46 500 USD (41 100 eur) za variant s pohonom všetkých kolies.
Autosalon, Erik Striz, Kia, Kia Stinger, Kia Stinger Gt, Kia Stinger Gts, New York, Newyork2019, Str
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia