KIA Stinger GTS prichádza s vylepšeným pohonom a Drift módom!

Najlepšie športové vozidlo od značky KIA prešlo vylepšeniami, ktoré z neho robia vážneho konkurenta aj pre tradičné nemecké modely.
Vydané  Text: 
NEW YORK – Juhokórejská značka KIA sa na newyorský autosalón pripravila dôsledne, jej expozíciu tvoria okrem noviniek predstavených na nedávnom autosalóne v Ženeve aj dve úplne nové vozidlá: produkčná verzia športovo vyladeného Stinger GTS a koncepčný crossover HabbaNiro. KIA Stinger GTS vychádza z liftbacku Stinger GT, ktorý očaril snáď všetkých – dokonca aj tých, ktorí v ňom ani nesedeli. Juhokórejskej spoločnosti s vývojovými centrami v Európe sa podarilo vytvoriť výnimočný automobil s krásnym dizajnom, ktorý je po vylepšení na GTS ešte väčším tŕňom v oku všetkých nemeckých značiek predávajúcich športovo vyladené sedany. Stinger je však liftback, čo ešte viac pridáva nielen na estetike (z profilu pripomína štvordverové kupé), ale najmä na praktickej využiteľnosti.
Verzia Stinger GTS prichádza s vylepšeným pohonom všetkých štyroch kolies a so špeciálnym jazdným režimom DRIFT MODE. Pohonný systém s názvom D-AWD podľa slov výrobcu vypĺňa medzeru medzi pohonmi AWD a RWD, o ktorej sme doteraz ani nevedeli, že existuje. O vývoj tohto nového pohonného systému sa postaral niekdajší šéf z BMW M, Albert Biermann. V značke KIA dnes sedí na stoličke riaditeľa vývoja a výskumu. **AWD** = pohon všetkých štyroch kolies (All Wheels Drive) **RWD** = pohon zadných kolies (Read Wheels Drive)
Nový systém pohonu D-AWD (**Dubbed All Wheel Drive**) v štandardnom jazdnom režime Comfort posiela na zadné kolesa 60 percent z aktuálne dostupného krútiaceho momentu motora, v športovom režime dozadu adresuje 80 percent a jedine v špeciálnom DRIFT MODE ponecháva aktívnu výhradne zadnú nápravu. Vylepšením prešila aj ovládacia logika, sprevodovanie 8-stupňovej automatickej prevodovky i kontrola stability vozidla. KIA Stinger GTS bude v predaji nielen s uvedeným pohonom D-AWD, ale aj s „konvenčným“ pohonom zadných kolies RWD.
Pod prednou kapotou pracuje známy benzínový 3,3-litrový šesťvalec T-GDi t s dvojitým preplňovaním, ktorý dosahuje maximálny výkon 366 kW (269 k) pri 6 000 ot./min. a max. krútiacim momentom 510 Nm pri 1 300 – 4 500 ot./min. V každom prípade sa zo športovej edície GTS predá iba 800 kusov, čo predpokladane dvihne cenu vyššie nad súčasný základ na úrovni 37 900 eur, respektíve 55 900 € za verziu GT s motorom 3,3 T-GDi. Správy zo zahraničných médií hovoria pomerne konkrétne, ale uvádzajú iba severoamerické ceny začínajúce na 44 000 USD (39 000 eur) za verziu so zadným pohonom a 46 500 USD (41 100 eur) za variant s pohonom všetkých kolies.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia