VW ID Roomzz je odvážny, ale takto budú vyzerať všetky autá

Veľké elektrické SUV sa nabije za pol hodinu a bude mať displej priamo na volante.
Vydané  Text: 
Nemecká značka Volkswagen na autosalóne v Šanghaji púta pozornosť svojím novým koncepčným automobilom s názvom ID Roomzz. Nielen samotný názov, ale predovšetkým vzhľad a využité konštrukčné princípy a dizajn interiéru sú ústrednými ťahúňmi celosvetovej pozornosti. Dnes sa nám zdá byť ID Roomzz odvážny a excentrický, ale je reálnym obrazom toho, ako budú vyzerať všetky autá už o niekoľko rokov. Ťaženie Volkswagenu v ústrety elektrickej mobilite stále naberá na sile. Do niekoľkých rokoch chce mať koncern pod svojimi krídlami až 70 modelov elektromobilov a značka ID má byť lídrom celej tejto novej éry automobilizmu. ID Roomzz je veľké SUV, ktoré môže veľmi vzdialene pripomínať súčasnú generáciu vozidiel Tiguan či Touareg. Môže za to predovšetkým celkový charakter vozidla a horizontálne pásy medzi prednými svetlometmi, ktoré sú však v ID Roomzz svetelné LED prvky. Štylizovaným názvom Roomzz chce výrobca upozorniť na veľkorysý vnútorný priestor. ### Nabitý za pol hodinu Koncept elektrického SUV využíva ako pohon systém dvoch elektrických motorov poháňajúcich obe nápravy a akumulátorov s kapacitou umožňujúcou dojazd 450 km (WLTP), respektíve 475 podľa čínskeho NEDC. Maximálny výkon celej pohonnej sústavy je 225 kW (306 k), typ pohonu je elektrický 4MOTION, zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosahuje už za 6,6 sekundy a maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 180 km/h. Na nabíjacej stanici s výkonom 150 kW sa 80 percent kapacity batérie nabije za pol hodinu.
### Bude jazdiť aj bez vodiča Automobil je vybavený autopilotom schopným 4. úrovne autonómnej jazdy, s názvom IQ.DRIVE sa budeme v súvislosti s automobilmi Volkswagen v budúcnosti stretávať častejšie. Keď sa automobil prepne do plne autonómneho režimu jazdy, vodič má možnosť otočiť svoje sedadlo tak, aby vedel priamo komunikovať s ostatnými členmi posádky z očí do očí. ### Vychytávky Zaujímavým detailom sú pedále so symbolmi PAUSE a PLAY.
Dizajnovou vychytávkou, ktorá sa pravdepodobne dostane aj do sériovej podoby vozidla, sú dva páry posuvných dverí. Tento systém otvárania dverí sa dnes používa pomerne bežne v úžitkových vozidlách a MPV, použitie v konvenčnom SUV je nezvyklé, ale vyzerá prakticky. V úzkych boxoch parkovacích domov by nepochybne našli uplatnenie už dnes.
### Čína sa stáva hlavným trhom Plány nemeckej značky sú ambiciózne. ID Roomzz mieni v sériovej podobe predstaviť už v roku 2021 a do predaja sa dostane (neprekvapivo) v Číne. Aj preto si Volkswagen vybral za dejisko premiéry práve šanghajský autosalón. Číne sa dnes predpovedá veľmi priaznivý ekonomický vývoj a automobilky práve tu nachádzajú významné odbytisko svojich konvenčne poháňaných automobilov, ale aj tých elektrických. Napríklad Daimler definitívne uzavrel spoluprácu s čínskym gigantom Geely, v Číne budú smarty výhradne elektrické a špekulácie tvrdia, že vôbec celá značka smart opustí starý kontinent a presunie sa práve do Číny. Téme sme sa venovali v samostatných článkoch:

Daimler možno skončí so smartom, o malé autá nie je dosť veľký záujem

Rozhodujúce slovo o budúcnosti značky smart bude mať nový generálny riaditeľ Daimleru, Švéd Ola Källenius.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia