KIA Ceed sedan mieri do predaja, rovno v GT verzii!
Kia Ceed sa dnes vyrába v troch karosárskych vyhotoveniach a štvrtý je na ceste.
Vydané Text: Erik Stríž
### Kia Ceed Sedan/Liftback
Ak si myslíte, že štyri karosárske varianty jedného modelového radu sú maximum, vedzte, že to nemusí byť nutne pravda. V Severnej Amerike sa predáva model KIA Forte, ktorý dizajnovo vychádza práve z aktuálnej generácie Ceedu, ale vzadu ponúka krásne spracovanie sedanu, respektíve liftbacku, navyše v športovej úprave GT.
Prečo sa Ceed sedan predáva v USA a u nás nie? A nielen v USA, Forte sa predáva popri Ceede aj v Rusku a na Ukrajine! Odpovede na túto otázku môžu byť rôzne a púšťať sa do špekulácií je tak či tak zbytočné. Fakt, že sa v západnej Európe Forte nepredáva, nás však neodradí od toho, aby sme sa na tento „Ceed sedan“ pozreli bližšie.
Verzia Forte GT súčasnej generácie sa prvýkrát predstavila minulý rok na veľtrhu SEMA 2018 pod modelovým rokom 2020. Automobil má športovo vyladený zovňajšok, ale konvenčný interiér s tradičným koncernovým dizajnom. Pripomienkami športového charakteru je červené šitie čiernych sedadiel a kovové kryty pedálov.
Pod prednou kapotou amerického Forte GT pracuje **1,6-litrový benzínový motor I-4 GDI s turbom** s max. výkonom 150 kW (201 k). Verzia Forte GT-Line, čo je výbava s balíčkom estetických doplnkov pre bežné Forte, si „vystačí“ s 2-litrovým atmosférickým motorom s max. výkonom 110 kW (147 k). V Spojených štátoch sa automobil predáva nielen so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom, ale aj so 6-stupňovým manuálom.
Kia Ceed (resp. Ceed GT), Ceed SW, ProCeed, Ceed Crossover… nestačí? Ceedu sedan sa zrejme tak skoro nedočkáme, ale zachovať si trocha optimizmu je na mieste. Veď Ceed je tak úspešný modelový rad, že jeho budúce rozširovanie nie je takou uletenou fantáziou, ako by sa mohlo niekomu zdať. Ak by ste mali záujem o športový sedan/liftback od značky KIA už dnes, máte na výber modely **Stinger** (od 37 900 €), **Optima** (22 790 €), prípade jej top verziu **Optima GT** (od 38 190 €).
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia