Historicky prvý Mercedes-Benz GLB: Trieda G v menšom vydaní?
Mercedes-Benz GLB sme čakali dlho a teraz máme konečne jeho fotografie i podrobnosti o tom, čo nájdeme pod kapotou.
Vydané Text: Erik Stríž
Vodič ovláda motor prostredníctvom automatickej dvojspojkovej prevodovky 8G-DCT, krútiaci moment je adresovaný na predné i zadné kolesá. 4MATIC v štandardnom režime (Eco/Comfort) rozdeľuje krútiaci moment v pomere 80:20 v prospech prednej nápravy, v športovom režime v pomere 70:30 a v off-road móde zasiela na obe nápravy rovnaký krútiaci moment v pomere 50:50.
V interiéri je priestor pre dovedna sedem osôb vrátane vodiča. Zadné rady sedadiel sa delia v pomeroch 40:60 a 40:20:40, umožňujú vytvorenie nákladného priestoru s vodorovnou plochou. Stredný rad sedadiel je pozdĺžne nastaviteľný, rozsah pohybu 140 mm umožní, aby sa na sedadlách úplne vzadu odviezli aj dospelé osoby.
Ak platí, že Mercedes chce novú Triedu GLB prezentovať ako terénne kompaktné SUV, interiér je presným opakom zovňajška. Priestor pre vodiča a spolujazdca je skoro okázalo luxusný, palubovka s povrchom čalúneným do brúsenej kože zásadným spôsobom vyčnieva z radov automobilov určených na tvrdú prácu.
Ovládač automatickej prevodovky je zakomponovaný do páky napravo za volantom, pred lakťovou opierkou nachádzame iba kryté odkladacie priestory a ovládač operačného systému MBUX. Prostredie systému sa zobrazuje na združenom palubnom displeji, ktorý si Trieda GLB prevzala z ostatných modelových tried výrobcu.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia