Audi prekvapuje: Nové S6 a S7 definitívne skončili s benzínom

Dôvod na toto prekvapenie je vlastne celkom pochopiteľný. Ak má byť zámerom automobilov poskytnúť špičkovú dynamiku, naftový motor s turbom, elektrickým kompresorom a automatickou prevodovkou je ideálnou motorizáciou.
Vydané  Text: 
Ako sa to hovorí? Benzín patrí do kosačky a nafta do traktora? Každý zo spektra fanúšikov toho či iného paliva si stojí za svojím favoritom a ani pádne a správne argumenty o jeho nepravde ho nepresvedčia o tom, že by mal myseľ trocha pootvoriť novým názorom. Nafta pomaly v osobnej automobilovej doprave končí, to je každému jasné, ale neznamená to, že už dnes jej dozvonil umieračik. Veď automobilky investovali dovedna miliardy eur do vývoja dieselových agregátov a zahodiť tieto investície za hlavu len preto, že úradníci v Európe snívajú o zelených lúkach, po ktorých uháňajú biele elektromobily subkompaktných rozmerov, je nonsens. Navyše platí, že ak po naftových motoroch existuje dopyt, ani násilným ovplyvňovaním trhu nemožno dosiahnuť úplné zrušenie ich výroby a predaja. Silné autá potrebujú silné motory a výhody naftových agregátov sú nepopierateľné. Audi to vie a preto sa, hoci veľmi prekvapivo, nenechalo strhnúť davovou psychózou a paradoxne len v Európe budú jej nové verzie modelov S6 a S7 v predaji výlučne s motormi TDI. Hon na Audi, čoby úhlavného nepriateľa mrožov, ľadových medveďov a ničiteľa zelených lúk, sa môže začať. Ešte pred tým honom si ale uveďme dôvody, pre ktoré sa Audi rozhodlo práve pre výhradne naftové motory. [GALLERY id=29844] Hlasujte za Miss Drive 2019 a vyhrajte Hyundai i30 Fastback ### Lepšia dynamika, quattro a natáčanie všetkých kolies Nové modely S6 a S7 sú po technickej stránke dvojičky, ktoré sa líšia predovšetkým charakterom a vizuálnym spracovaním. Z dvojice je imidžovejší model S7, ktorý je preto drahší. Lenže ten prichádza iba vo vyhotovení Sportback, zatiaľ čo S6 si môžete zadovážiť ako sedan i kombi (Avant). O tom, že novinky nie sú iba štandardnými nasledovníkmi tried A6 a A7, svedčí prepracovaný zovňajšok, agresívne tvary predných partií či štvorica výfukov. Pod kapotou oboch nových automobilov bude pracovať motor 3.0 TDI V6 s maximálnym výkonom 257 kW (350 k) a maximálnym krútiacim momentom 700 Nm. Najväčší krútiaci moment je k dispozícii v rozpätí 2 500 až 3 100 otáčok za minútu. Jeho spotreba by sa mala pohybovať okolo úrovne 6,5 l/100 km. [GALLERY id=29843] Naftový šesťvalec je vybavený nielen konvenčným turbom, ale aj elektrikým kompresorom EPC, ktorého reakčný čas je menej ako skvelých 250 ms, funguje na 48-voltovej elektrickej sústave mild-hybrid system (MHEV). Batéria schovaná do podlahy batožinového priestoru má maximálnu kapacitu 10 Ah a umožňuje športovým vozidlám jazdu výlučne na elektrinu do rýchlosti 22 km/h. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,0 a 5,1 sekundy je pôsobivé, rovnako priaznivé hodnotenia by mali nové S6 a S7 dostať aj v súvislosti s dynamikou. Práve jej zlepšovanie bolo cieľom použitia uvedeného pohonného systému. V Audi S6 a S7 sú poháňané obidve nápravy, Quattro progresívne posiela na zadné kolesá viac z krútiaceho momentu motora. V bežnom režime v pomere 40:60, prípadne až 85 percent. K dispozícii je tiež dynamické riadenie všetkých kolies, ktoré spája dynamické riadenie prednej a zadnej nápravy s centrálnou riadiacou jednotkou. Jej algoritmus prepočítava pohyb natočenia volantu zakaždým na optimálne natočenie kolies, a to v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla. To uvádza Audi. Do rýchlosti 60 km/h systém umožňuje zmenšiť rádius otáčania sa vozidla až o 1,1 metra a pri rýchlosti nad 60 km/h dosahuje natočenie zadných kolies nanajvýš dva stupne v porovnaní s tými prednými. [GALLERY id=29842] Maximálna rýchlosť Audi S6 Sedan a Avant a Audi S7 Sportback je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Automatická prevodovka tiptronic má osem stupňov a možnosť manuálneho radenia prevodových stupňov. Automobily štandardne stoja na 20-palcových kolesách s rozmerom 255/40, majú 400 mm keramické brzdy, v porovnaní s modelmi A6 a A7 sú znížené o 20 a 10 mm a pri rýchlosti nad 120 km/h sa znížia o ďalších 10 milimetrov. Ak sú ale cesty veľmi zlé, vodič má možnosť ručne zvýšiť svetlú výšku vozidla, resp. zamedziť, aby automatika svetlú výšku znižovala.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia