Osem nových áut, ktoré po roku predáte najhoršie (a najlepšie)
Nové auto stráca svoju pôvodnú hodnotu v okamihu kúpy prvým majiteľom.
Vydané Text: Erik Stríž
**Najviac zo svojej pôvodnej hodnoty stratili v priebehu prvého roka nasledovné automobily**:
1. FIAT 500 (stráca najviac zo svojej pôvodnej hodnoty po 1. roku)
2. Citroen DS 3 3. MINI Cooper
4. Hyundai i40
5. Opel Insignia
6. Mitsubishi ASX
7. Ford Kuga
8. Nissan X-Trail
### Najhoršie udržanie hodnoty po 5 rokoch
Druhou časťou prieskumu spoločnosti AuresLab bolo zisťovanie trhovej ceny vozidiel starých päť rokov s maximálnym nájazdom 120 000 kilometrov.
**Najväčšia strata hodnoty, 5 rokov a max. 120 000 km**
**Malé autá**: Citroën C3, Hyundai i20, Kia Rio
**Rodinné autá**: Peugeot 308, Renault Scénic
**SUV**: Chevrolet Captiva, Mazda CX-7, Jeep Compass
Je zaujímavé, že v uvedenom rebríčku päťročných áut sa nenachádzajú modely, ktoré stratia najviac zo svojej hodnoty v priebehu prvého roku od výroby. Znamená to, že medzi prvým a piatym rokom veku vozidla je zásadný rozdiel. Najväčšiu časť zo svojej pôvodnej hodnoty strácajú francúzske i kórejské automobily, najviac Citroen a Peugeot. Chevrolet sa u nás oficiálne ako nový nepredáva, ale tento údaj môže byť zaujímavý pre všetkých, ktorí zvažujú nákup týchto vozidiel zo zahraničia. ### Najlepšie si ceny držia Škody i Dacie Posledným sledovaným údajom bol ten hovoriaci o modeloch áut, ktoré si držia cenu najlepšie. Tento údaj vychádza z veku vozidiel päť rokov a s maximálnym nájazdom 120 000 kilometrov.
**Najmenšia strata hodnoty, 5 rokov a max. 120 000 km**
**Malé autá**: Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Toyota Yaris
**Rodinné autá**: Škoda Octavia, Volkswagen Passat, Toyota Verso
**SUV**: Dacia Duster, Škoda Yeti, Volkswagen Tiguan
Pokiaľ ide o prítomnosť značky Dacia v rebríčku najlepšie si cenu držiacich vozidiel, sledujeme malý paradox. Napriek tomu, že nadobúdacia cena vozidiel by mala svedčiť o nižšej akosti modelov a tomu by mal zodpovedať dopyt po nich na trhu s vozidlami z druhej ruky, opak je pravdou. O automobily Dacia Duster je taký záujem pre ich cenovú dostupnosť, že paradoxne práve tento dopyt pomáha modelu udržiavať čo najvyššiu hodnotu aj po piatich rokoch od dátumu výroby. Automobily ako Škoda Fabia, VW Polo či Toyota Yaris sú na tom rovnako, cena jazdeniek nemôže výraznejšie klesať, pretože relatívne nízka je už nadobúdacia cena nových kusov. Zdá sa, že by to malo platiť paušálne, ale aj toto spektrum má svoj druhý koniec – na ňom svoje pozície zaujali Citroen C3, Hyundai i20 a KIA Rio.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia