Prvé SUV od Lamborghini nebol Urus. Rambo Lambo sa označovalo ešte ako SUT
Manuálna prevodovka, 444 koní a luxusný interiér so stereo rádiom. Aj toto charakterizovalo najbrutálnejšie Lamborghini všetkých čias.
Vydané Text: Erik Stríž
Lamborghini LM002 (1986-1993) bolo na prelome 80. a 90. rokov 20. storočia predchodcom, prípadne alternatívou ku klasickému a známejšiemu Hummeru H1 (1992-2006).
Konštrukčným základom pre civilný model sa stal LM001 z roku 1977, takzvaný Cheetah. Za sedem rokov výroby vzniklo iba 328 kusov LM002 a vraj niečocez 300 kusov je dodnes pojazdných. To nie je tak zlá bilancia, ak uvážime, že ide o 30-ročné autá a nepochybne sa s nimi nejazdilo v rukavičkách.
Rambo Lambo nachádzalo odbyt predovšetkým na Blízkom východe, kde ho vyhľadávali bohatí a nároční Arabi. Napriek primitívnemu dizajnu karosérie a zdanlivému purizmu bolo toto Lamborghini považované za luxusné a prémiové, oceňované boli jeho silné motory, technologické funkcie v interiéri a komfortné sedenie. Medzi vtedajšie technologické vychytávky sa zaraďovalo aj také stereo rádio! Na autosalóne v Bruseli v roku 1986 Lamborghini predviedlo toto vtedy nové vozidlo v okázalej forme, ktorá mala stavať do výrazného kontrastu vonkajší vzhľad s interiérom vozidla. Táto stratégia bola očividne rozumná, ocenili ju zákazníci, hoci v porovnaní s inými podobnými automobilmi sa LM002 nevyrábalo v tisícoch.
Pod kapotou Rambo Lambo pracoval šialený 12-valcový koncernový motor s objemom valcov 5,1 litra alebo 7,2. 331 kW (~444 koní) mohol vodič skrotiť pomocou manuálnej 5-stupňovej prevodovky. V roku 1988 vznikla špeciálna verzia Lamborghini LM002 Paris Dakar Rally, ktorá obsiahla motor s výkonom zvýšeným až na 600 konských síl. Palivová nádrž dosahovala objem až 290 litrov!
Naposledy sa Lamborghini LM002 Rambo Lambo dražilo v aukčnom dome RM Sotheby’s v januári 2015. Model z roku 1989 sa predalo za krásnych 170 500 amerických dolárov.
Aukcia, Dražba, Erik Striz, História, Lamborghini, Lamborghini Lm002, Rambo Lambo, Rm Sothebys, Str, Veterán, Veterány
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia