F1: Návrat Ferrari a aj veľké sklamanie

Z Austrálie do Bahrainu.
Vydané  Text: 
Dva týždne od skončenia prvej tohtoročnej Veľkej ceny v Austrálii sa niesli v znamení špekulácií a nekonečných analýz neuspokojivých výkonov tímu Ferrari na okruhu v Melbourne. Bolo až neuveriteľné sledovať aké veľké množstvo expertov a odborníkov na problémy Ferrari sa odrazu našlo. Z niektorých analýz sa zdalo, že ich autori majú lepšie informacie ako samotný tím. Jediným faktom ale bolo, že iba samotné Ferrari vedelo alebo bolo schopné analyzovať vzniknutú situáciu a nájst riešenie ďalšími pretekmi, ktoré by ho vrátili do formy a k výkonom zo zimných testov v Barcelone.
Aj samotní organizátori úvodných pretekov sa stali terčom kritiky, ktorá pravdepodobne zintenzívnela aj vďaka spektakulárnemu zlyhaniu domáceho favorita Daniela Ricciarda už v prvých metroch po štarte. Znovu sa otvorila diskusia na tému vhodnosti okruhu v Melbourne na účely pretekov Formule 1. Vo svojej súčasnej podobe trať poskytuje len veľmi málo možností na predbiehanie a niektoré jej ďalšie technicke parametre sú pretekármi a tímami považované za nie práve najvýhodnejšie. Zdá sa, že aspoň čiastočné úpravy budú v budúcnosti nutné, čo ale opäť zvýši celkové náklady na organizáciu podujatia a tým zintenzívni diskusiu na tému celkovej výhodnosti organizácie Veľkej ceny v Melbourne. Takže v tieni očakávaní a špekulácií sa seriál Veľkej ceny presunul do malého ostrovného kráľovstva v Perskom zálive, do Bahrainu. Veľká cena sa tu jazdí od roku 2004 na približne 5,5-kilometrovom okruhu. Už tradične sa preteky jazdia v chladnejších večerných hodinách pri umelom osvetlení. ### Tréning a kvalifikácia Od prvých momentov víkendových tréningov bolo jasné, že Ferrari v Bahraine je iné ako to z predchádzajúcej Velkej ceny v Austrálii. Monoposty Ferrari dosahovali výkony, podľa očakávaní, podobné tým zo zimných testov v Španielsku a jednoznačne dominovali všetkým tréningom a kvalifikácii. Časové odstupy medzi červenými monopostami a zvyškom štartového poľa v niektorých momentoch skoro až o jednu sekundu vyvolávali obavy o konkurencieschopnosť ostatných monopostov. Charles Leclerc ukázal svoj talent a senzačne vyhral kvalifikáciu, čím stal sa druhým najmladším jadcom v histórii, ktorý sa postaví na Pole Postion v nedeľňajšom preteku. Držiteľom titulu najmladšieho jazdca na Pole Position je zhodou okolností jeho tímový kolega Sebastian Vettel.
### Preteky Po senzačnej kvalifikácii sa všeobecne očakávalo, že nedeľňajšie preteky budú jednoznačnou záležitosťou červených monopostov a historickým úspechom nováčika tímu Ferrari. Hneď po štarte sa Ferrari síce udržalo čele pretekov, Sebastian Vettel predbehol tímového kolegu a prevzal vedenie, ale Charles Leclerc čiastočne stratil tempo a prepadol sa na tretiu pozíciu za Valtterim Bottasom z Mercedesu. To však platilo len chvíľu a už v druhom kole sa Charles Leclerc pretlačil späť na druhú poziciu, konsolidoval svoje svoje tempo a začal zmenšovať odstup za vedúcim Vettelom. V piatom kole sa Leclerc priblížil na dostatočnú vzdialenosť ku svojmu tímovému kolegovi a vysielačkou oznámil svoj úmysel predbiehať. V nasledujúcom kole sa medzi oboma jazdcami odohral férový súboj, po ktorom sa Leclerc dostal do vedenia a nezadržatelne sa vzďaľoval Vettelovi a zvyšku štartového poľa. Lewis Hamilton na tretej pozícii postupne znižoval svoju stratu na druhého Vettela a po ukončení svojich druhých zastávok v boxoch obaja jazdci jazdili v tesnom závese za sebou. V 37. kole sa Hamilton pokúsil, ešte neúspešne, predbehnúť Vettela, ale v nasledujúcom kole sa mu už predbiehaci manéver vydaril a dostal sa na druhú pozíciu v pretekoch. Sebastián Vettel sa v týchto momentoch dopustil chyby, ktorá pripomínala neslávne momenty z druhej polovice minuloročnej sezóny, keď sa jeho monopost sa dostal do šmyku, následkom čoho stratil dosť veľa času. Krátko na to na rovnom úseku trate vibrácie Vetteloveho auta pripravili **iskrivé divadlo**, pri ktorom stratil predné krídlo svojho monopostu čo ho prinútilo k ďalšej zastávke v boxoch a strate niekoľkých miest v celkovom poradí. Charles Leclerc si medzitým na vedúcej pozícii udržiaval dostatočný odstup a zdalo so sa, že nič nebude brániť jeho historickému úspechu. V 46. kole, ale jazdec tímu Ferrari hlásil vysielačkou problémy s motorom a čiastočnú stratu výkonu, presnejšie stratu výkonu jedného valca. Priamym následkom čoho bol pokles priemernej rýchlosti na jedno kolo a veľmi rýchla strata časového odstupu pred zvyškom štartového poľa. V nasledujúcich minútach ho ospravedlňujúco predbehol Lewis Hamilton a pár kôl neskôr aj Valtteri Bottas z Mercedesu.
V tých momentoch sa zdalo, že takmer dokonalý víkend sa pre nováčika tímu Ferrari skončí obrovským rozčarovaním. Max Verstappen, na štvrtej pozícii, rýchlo znižoval svoj odstup a pripravoval sa na predbehnutie Leclerca. Ale povestné šťastie v nešťastí zaúradovalo a na trať vyšlo safety car, ktoré spomalilo celé preteky a zabránilo ďalšiemu predbiehaniu alebo zmenám pozícii. Safety car bolo vyslané na trať niekoľko kôl pred koncom ako následok zvláštneho a predčasného ukončenia pretekov oboch žltých monopostov tímu Renault takmer v rovnakom momente a na takmer rovnakom mieste. Preteky boli následne dojazdené až do konca za asistencie Safety Car, čo umožnilo Charlesovi Leclercovi udržať si tretiu poziciu a tým aj historické miesto na stupni víťazov. Dá sa povedať, že aj napriek 1-2 víťazstvu Mercedesu bol víkend v Bahraine v znamení tímu Ferrari a hlavne ich nováčika Charlesa Leclerca. Ten ukázal svoj nesporný talent a schopnosti a aj napriek strate víťazstva v úplnom závere potvrdil, že bude serióznym adeptom na víťazstvá v tejto sezóne a dobré celkové umiestnenie v záverečnej kvalifikácii. **Preteky Formule 1 pokračujú už o necelé dva týždne v Číne. **
Zdroje: Info: formula1.com Foto & video: YouTube, Instagram, Twitter, oficiálne tímové fotografie a video







Inzercia

Inzercia