Na prvý pohľad ako informácia z filmov žánru science fiction, ale pripravovaný Chevrolet Volt by mal v mestskom cykle skutočne spotrebovať len 1,2 litra paliva na 100 km. Vyplýva to z vývojových testov podľa návrhu federálnej metodiky merania spotreby pre plug-in hybridy, ktorú vypracovala agentúra EPA (U.S. Environmental Protection Agency). Chevrolet Volt, ktorého výroba by mala byť v USA spustená koncom budúceho roka, využíva elektrinu zo siete ako primárny zdroj energie. Jeho pohonné ústrojenstvo pozostáva z výkonného elektromotora a prídavného spaľovacieho agregátu, ktorý slúži ako generátor a okrem benzínu môže fungovať aj napríklad na etanol (flex fuel).
Volt môže pracovať v dvoch prevádzkových režimoch, a síce v elektrickom a s predĺženým dojazdom (Electric a Extended-Range). V prvom režime ho poháňa čisto elektrická energia, čiže nespotrebúva žiadne palivo a zároveň neprodukuje žiadne výfukové splodiny. Keď líthium-ionové batérie počas jazdy dosiahnu najnižšiu dovolenú úroveň nabitia, Volt sa automaticky prepne do režimu predĺženého dojazdu.V tomto móde produkuje elektrickú energiu potrebnú na pohon vozidla spaľovací motor, ktorý tak funguje ako generátor. Naakumulovaná energia z batérií dokáže navyše podporiť motor (a zároveň generátor) v prípade potreby, napríklad pri plnom zrýchľovaní alebo v prudkých stúpaniach.
Očakáva sa, že Volt by mal na jedno nabitie batérií v čisto elektrickom režime prejsť 64 kilometrov. Zapojenie spaľovacieho agregátu do procesu pohonu (režim Extended Range) by malo predĺžiť celkový dojazd na 480 km. Reálny dojazd samozrejme závisí od veľkého množstva faktorov, ako sú množstvo nákladu či počet pasažierov na palube a tiež od využívania klimatizácie i ďalšieho príslušenstva.