Slováci vyrobili už milión Touaregov! Sme pre Nemcov dôležití?

Touareg patrí medzi najpopulárnejšie SUV-čka na svete a nie je náhodou, že sa vyrába iba u nás. Slováci sú natoľko zruční, že dnes oslavujú už miliónty vyrobený kus!
Vydané  Text: 
V bratislavskom výrobnom závode spoločnosti Volkswagen vzišiel z „výrobných pásov“ v poradí už **milióny VW Touareg**. Stredne veľké SUV sa vyrába v Bratislave a exportuje do celého sveta, pre nemeckú automobilku je preto slovenský závod mimoriadne dôležitý. „Milión vyrobených vozidiel Volkswagen Touareg dokazuje našu technickú odbornosť a kompetenciu, ktorú odovzdávame prostredníctvom našich produktov zákazníkom do celého sveta,“ uviedol predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť vo VW SK Oliver Grünberg. Správa prichádza iba niekoľko dní po tom, čo sme zverejnili správu o tom, ako Volkswagen rozdáva tisícové zamestnanecké prémie svojím pracovníkom v Nemecku.

Volkswagen rozdá radovým zamestnancom v Nemecku po 4 750 eur, ďalšie značky ešte viac

Nemecké automobilky zdieľajú so zamestnancami vlastný zisk. VW im rozdá takmer päťtisíc, zamestnancom Porsche až takmer desaťtisíc eur. Veľmi dobre sú na tom aj zamestnanci Daimleru či BMW.

V júni minulého roka pritom Volkswagen v Bratislave oslavoval iný významný historický míľnik: výrobu už 5 000 000. automobilu. Jednalo sa o Volkswagen Touareg V8 TDI so zdvihovým objemom 4,2 litra, výkonom 340 konských síl, 8-stupňovou automatikou Tiptronic a v laku Pure White. SUV-čko stojí na 21-palcových kolesách Mallory, interiér je čalúnený do dvojfarebného motívu v koži Nappa. Automobil hneď po vyrobení putoval na export do Austrálie do rúk konkrétheho zákazníka. Od júna 2017 počet vyrobených kusov automobilov stúpol o ďalších 500 000 vozidiel. ### Volkswagenu sa na Slovensku darí Bratislavský závod je jediným na svete, ktorý vyrába vozidlá piatich značiek pod jednou strechou. Vyrába exkluzívne Volkswagen Touareg, Audi Q7, Volkswagen up!, ŠKODA Citigo, SEAT Mii a karosérie pre Porsche Cayenne. Viac ako 99 % produkcie smeruje na vývoz do 158 krajín sveta. Najväčšie trhy, kam smerujú vozidlá sú Nemecko, USA a Čína. Martinský závod vyrába komponenty pre prevodovky a podvozky. Produkčné portfólio tvoria diferenciály, príruby, brzdové bubny, brzdové kotúče, náboje kolies, prírubové hriadele a synchrónne krúžky. Komponenty sa montujú do áut značiek Volkswagen, Audi, ŠKODA, SEAT a Porsche. S viac ako 800 zamestnancami sa zaraďuje medzi najväčších zamestnávateľov v Turčianskom regióne. Viac ako 93 percent martinskej výroby smeruje na export. Pre bratislavský závod Volkswagen Slovakia je určených asi 7 % produkcie. Svoju činnosť začal v roku 2000. Štvrtý závod – Nástrojáreň SK – bol otvorený v Stupave v októbri 2014. Do produktového portfólia najnovšieho závodu s halou veľkou 6 000 m2 patria zváracie kliešte, robotické chápadlá, prípravky a ochranné zariadenia, ktoré nachádzajú využitie pri výrobe vozidiel. (zdroj<>)

Bratislavský Volkswagen vyrobil už 5-miliónte vozidlo. Biely Touareg pocestuje do Austrálie.

Volkswagen Touareg s výkonom 340 koní s lakom Pure White je už päťmilióntym automobilom vyrobeným v bratislavskom závode.

### História bratislavského závodu Veľkovýroba koncernu Volkswagen sa v Bratislave otvorila v roku 1991. Trvalo to sedem rokov (1998), kým závod dosiahol počet vyrobených automobilov 100-tisíc, bol ním Volkswagen Golf 4. generácie. Spoločne s automobilmi závod vo veľkom vyrábal aj prevodovky, ktoré exportoval do zahraničia. Neskôr 30. júna 2002 započala exkluzívna výroba karosérií pre Porsche Cayenne a príprava výroby vozidiel SUV – Volkswagen Touareg. V januári roku 2003 začína v bratislavskom závode sériová výroba SEATu Ibiza, v Devínskej Novej Vsi sa tak produkujú vozidlá už pre tri značky – Volkswagen, Porsche a SEAT. Prvý milión vyrobených vozidiel prekročil Volkswagen Slovakia 28. mája 2003 a už necelé dva roky potom, 29. apríla 2005, schádza z linky 1,5-milónte vozidlo – je ním Volkswagen Touareg. V novembri 2005 pribudol do výroby Audi Q7, ktoré sa vyrába exkluzívne v Bratislave pre zákazníkov z celého sveta.

TEST: Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI SCR – Tretí z rodu

V zásade je to náš národný klenot, ktorý dal fabrike v Devínskej Novej Vsi právo na sebaurčenie. Jeho tretia generácia však okrem povinnej výmeny preberá na seba aj rolu technologickej vlajkovej lode. Redakčným testom prešla tretia generácia modelu Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia