KIA predviedla svoje suverénne najväčšie SUV. Telluride má pritom motor bez turba.
Telluride je priamym pokračovateľom konceptu z roku 2015.
Vydané Text: Erik Stríž
Dnes je realitou a až na drobné detaily prináša do sériovej výroby všetko z konceptu. Môžete si síce povedať, že Kia týmto krokom oživila dizajn starý štyri roky, čo je v podstate pravda, ale novinke nemožno uprieť svojský charakter a nápadný imidž. V porovnaní s konceptom sú upravené predné svetlomety a produkčná verzia automobilu prišla o protichodne sa otvárajúce dvere v štýle Rolls-Royce.
Pod názvom Telluride sa skrýva špičkové SUV, ktoré je hierarchicky umiestnené ešte nad Sorentom. Spočiatku sa bude predávať v Severnej Amerike a potom sa rozpošle na ostatné kľúčové trhy. Či medzi ne bude patriť aj Európa, bolo spočiatku iba v rovine špekulácií, dnes už ale naisto vieme, že Telluride k nám nepríde.
U nás nadrozmerné SUV ešte nie sú tak v móde, ako napríklad v USA a spomedzi veľkých sa u nás celkom dobre darí modelu Sorento. Pre väčšinu ľudí je priveľký už aj Sportage, ktorý však v Spojených štátoch považujú za crossover. Dokonca aj nový Telluride s dĺžkou rovných päť metrov automobilka považuje za „stredne veľké SUV“!
### Interiér ako výkladná skriňa luxusu
Interiér pôvodného konceptu bol na svoju dobu minimalistický, súčasná finálna verzia Telluride si však výrazne polepšila a stavila na luxusné vyhotovenie interiéru s rozsiahlym koženým čalúnením a drevenými dekoráciami. Prezentovaná verzia s bielym čalúnením nám ukazuje značku Kia v novom svetle. Obzvlášť dobre vyzerá štvorramenný volant, ktorý vzdialene pripomína legendárny volant v Mercedesoch Triedy S a rozmerný stredový panel s pákou automatickej prevodovky a priestrannými odkladacími boxmi.
Obrovský displej ťahujúci sa od prístrojovej dosky až na pozíciu centrálneho displeja sa nakoniec do produkčnej verzie nedostal, namiesto neho sa na prístrojovke nachádza kombinácia displeja s inverznou grafikou a analógovými ukazovateľmi a 10,25-palcový dotykový displej umiestnený na stredovej konzole nad mechanickými ovládačmi klimatizácie a rádia.
Zaujímavosťou je, že interiér ponúka priestor až pre šesť pasažierov vrátane vodiča.
### Hybrid sa nekoná
Americký trh je iný ako európsky a preto aj motor pod prednou kapotou bude výrazne odlišný od tých, ktoré sa predávajú u nás.
Pod kapotou originálneho konceptu pracoval hybridný pohonný systém pozostávajúci z 3,5-litrovej V6 a elektrického motora. Kombinovaný výkon pohonnného systému dosahoval 300 kW (400 k).
Lenže v produkčnej verzii Kia Telluride pracuje 3,8-litrový benzínový agregát Lambda II V6 GDi, ktorý nemá turbo, pracuje v Atkinsonovom cykle a disponuje max. výkonom 216 kW (291 k), max. krútiacim momentom 355 Nm a 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Telluride pracuje s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies, pričom v jazdných režimoch Eco a Smart posiela 100 percent krútiaceho momentu iba na predné kolesá. Obidve nápravy veľkého SUV sú nezávislé.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia