Daimler možno skončí so smartom, o malé autá nie je dosť veľký záujem
Rozhodujúce slovo o budúcnosti značky smart bude mať nový generálny riaditeľ Daimleru, Švéd Ola Källenius.
Vydané Text: Redakcia
Momentálne sa Daimler úspešne sústreďuje za zvyšovanie výnosov a na efektivitu, tá však neladí s výsledkami smartu. Všeobecne sa Daimleru veľmi darí a nemožno očakávať, že by dotoval značku, ktorá sama o sebe nie je úplne sebestačná iba preto, aby naplnil európske ideály o mestskej mobilite.
Zdá sa pritom, že horšie obdobie pre výrobcu malých mestských áut ešte len príde, pretože od roku 2020 má prejsť na výlučne elektrický pohon. To navýši koncové ceny vozidiel a očakávane sa premietne do zníženia dopytu.
Optimalizáciou vnútornej štruktúry firmy, výrobných nákladov a všetkého, čo sa podieľa na ročných finančných uzávierkach spoločnosti, možno dosiahnuť pomerne malé úspory, tie však budú v kontraste s vysokými nákladmi. Nemožno predpokladať, že by sa smartu podarilo naplniť plán Daimleru hovoriaci až o 8-percentnom ročnom výnose.
Jednou z reálnych alternatív existencie značky smart je jej sústredenie sa na čínsky trh, kde by ju Daimler vyrábal a predával v spolupráci s iným automobilovým koncernom, predpokladane s Geely.
**Zdroj informácií:** Källenius sollte kurzen Prozess mit dem Smart machen
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia