11 mimoriadne zaujímavých faktov o legendárnej Škode 1000 MB
Škoda 1000 MB je dnes legendou, tento rok oslavuje už 55 rokov od spustenia výroby. Prinášame vám niekoľko zaujímavostí a faktov o škodovke, ktorá dlhé roky tvorila charakter našich ciest.
Vydané Text: Erik Stríž
Fotografie k článku poskytla Škoda Auto Je to už 55 rokov, čo značka Škoda začala vyrábať moderné kompaktné vozidlo s názvom 1000 MB. Pre účel jeho výroby vznikla v Mladej Boleslavi celkom nová časť výrobného závodu a pre automobilku sa jednalo o významný model. Embéčka bola prvé auto, ktoré sa vyrábalo skutočne vo veľkom. Denne až 150 kusov, pritom hovoríme o 60. rokoch 20. storočia, kedy bol dopyt po automobiloch zásadne odlišný od súčasnosti. Škoda 1000 MB nebola iba bežným autom, ktoré malo modernejšiu karosériu nasadenú na starom podvozku. Automobil zaujal motoristickú verejnosť vďaka motoru s hliníkovým blokom v zadnej časti samosnej karosérie, vysokou mierou komfortu a vynikajúcou spotrebou benzínu. Je potrebné uviesť, že to 1000 MB nemala úplne ľahké, musela bojovať s povesťou Škody Octavia s motorom vpredu, ktorá disponovala pohonom zadných kolies. Aj 1000 MB mala pohon zadných kolies, ale oveľa modernejší motor so zdvihovým objemom jeden liter uložený vzadu. V priebehu rokov však novinka presvedčila nielen technikou, ale aj dizajnom, ktorý bol z pohľadu dnešného pozorovateľa klasický, ale vo svojej dobe moderný a nápaditý. Premiéra novej Škody 1000 MB sa odohrala presne 21. marca 1964, dnes teda oslavuje 55 rokov.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia