Spoznajte hatchback Altroz, ktorý zabojuje proti Polu, Jazzu či i20

Novinka ukazuje, že indický výrobca vyrába automobily s dizajnom a pohonom pripravenými pre celosvetový trh.
Vydané  Text: 
Automobilka Tata je v našich končinách prakticky neznáma, pôsobí u nás prostredníctvom značiek Jaguar Land Rover. Pred tromi rokmi značka stiahla z európskeho trhu aj značku TML, ale v smerom na východ je vplyv tohto automobilového výrobcu nevídaný. Koncern Tata Group je dokonca najväčším indickým výrobcom automobilov. Na autosalóne v Ženeve Tata Motors zaujala vlastnú expozíciu a predviedla niekoľko vlastných modelov, pričom najviac pozornosti upútal hatchback s názvom Altroz. Jedná sa o indického konkurenta pre Volkswagen Polo, Suzuki Baleno, Hondu Jazz či Hyundai i20, ktorý sa v Indii predáva aj pod názvom Elite. Zaujímavosťou modelu je platforma, na ktorej stojí, APLHA (Agile Light Flexible Advanced) umožňuje inštalovanie konvenčných spaľovacích motorov i plne elektrického pohonu.
Mestský automobil nadväzuje na minuloročný koncept 45X a prichádza s dizajnom IMPACT 2.0, ktorý by mohol byť veľmi zaujímavý aj pre európskeho zákazníka, ktorý sa v posledných rokoch odklonil od konzervatívnosti a začal akceptovať aj automobily s kreatívnejšími vzhľadmi. Interiér vozidla na pohľad spĺňa aj európske požiadavky trhu, ponúka multifunkčný volant, prístrojový panel pozostávajúci z kombinácie veľkého displeja a analógového tachometra, uprostred palubovky je 7-palcový dotykový displej s koncernovým „infotainmentom“.
Pod prednou kapotou Tata Altroz ponúkne 1,2-litrové benzínové motory naladené na max. výkon 75 kW (100 k) a max. krútiaci moment 140 Nm, slabšia verzia bez turba disponuje max. výkonom 64 kW (85 k) a max. krútiaci moment 114 Nm. V ponuke sa má objavovať aj naftový agregát s objemom 1,5 l, max. výkonom 82 kW (110 k) a max. krútiacim momentom 260 Nm. Ak by ste si mysleli, že niekde v Indii jazdia výlučne na jednoduchých manuáloch, vedzte, že Altraz počíta aj s automatikou. Najzaujímavejšou motorizáciou bude tá elektrická, ktorá umožní dojazd na jedno nabitie 300 km. 80 percent kapacity batérie sa má dosiahnuť už po 60 minútach nabíjania.
Možno sa pýtate, prečo by nás mal zaujímať automobil, ktorý sa predáva kdesi v Indii. Je potrebné uvedomiť si, že keď koncern Tata Group už dnes vlastní a financuje značky Jaguar a Land Rover, je možné, že v blízkej budúcnosti bude mať snahy ešte viac preniknúť na náš trh a ponúknuť alternatívu k súčasným európskym, americkým, japonským a kórejským výrobcom. A je možné, že keď sa tak stane, bude sa Tata sústreďovať práve na cenovo dostupnejšie „ľudové“ modely. Dnes pôsobnosť Tata Group v Európe spočíva nielen v automobiloch, ale aj v hotelových službách, reštauráciách a v produktoch každodenného použitia.







Inzercia

Inzercia