Toto sú najpredávanejšie autá na Slovensku! Pozrite si kompletný prehľad:

Hegemónia značky Škoda pokračovala na slovenskom trhu aj v roku 2018. Ovládla celkový počet predaných kusov osobných vozidiel M1 a zvíťazila v každom segmente, v ktorom mala svojho zástupcu. Okrem jedného. Zaujímavé súboje sa rozohrali na ostatných priečkach. Milovníci tabuliek a grafov, užívajte si!
Vydané  Text: 
Hegemóniu značky Škoda podčiarkuje aj jej trhový podiel, ktorý sa zastavil len tesne pod hranicou 20 percent. **To znamená, že takmer kažné piate nové predané auto na Slovensku má v znaku okrídlený šíp.** Keď sa na to pozrieme z hľadiska koncernov, tak Škoda výrazne prispieva aj k víťazstvu koncernu Volkswagen na slovenskom trhu. Na samotnú značku Volkswagen sa už z tretieho a štvrtého miesta silno tlačia kórejské značky Hyundai a Kia.
Najpredávanejším modelom sa stala Škoda Fabia. S 5 433 vozidlami to na slovenskom trhu znamená väčší predajný úspech ako celý koncern Toyota s dvoma značkami či dvojnásobný úspech ako celý koncern Fiat s piatimi značkami. **Pokiaľ sa na to pozrieme zo strany tých, ktorým sa na trhu nedarilo, tak za neúspešnú značku považujeme Ford.** Napriek komplexnej modelovej ponuke a novým modelom ako Fiesta či všeobecne populárny Focus sa im na Slovensku podarilo umiestniť iba 2 459 vozidiel. To na prvú desiatku nestačí ani zďaleka. Viac zákazníkov oslovili aj drahé prémiové značky Mercedes-Benz (3 106 ks) a BMW (2 785 ks), ktorých modely sa predávajú výrazne drahšie. Či na to malo vplyv zavedenie nového testovacieho cyklu WLTP ťažko povedať. S týmto predpisom museli bojovať všetci predajcovia.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Inzercia