Aký je rozdiel medzi najlacnejšou a najdrahšou KIA Ceed? Porovnanie cien a výbavy
Zisťovali sme, či 13 690 eur investovaných do výbavy zodpovedá skutočnej pridanej hodnote.
Vydané Text: Erik Stríž
ⓘ **Nezohľadňujeme aktuálne akčné ponuky predajcov**, ani aktuálne ponúkanú edíciu First Edition. Vychádzame zo slovenského cenníka značky KIA so štandardnými cenami platného od 8.1.2019. Pre úplnosť uvádzame, že v aktuálnej zľave je možné Ceed v základe získať o 1 200 eur lacnejšie. Najvyššie možné zvýhodnenie môže dosiahnuť 1 500 eur.
### Úplný základ Kia Ceed za 14 590 €
Automobilka KIA aj v modeli Ceed ako úplný základ ponúka atmosférický benzínový motor 1.4 MPI. Je to štvorvalcový benzínový motor s max. výkonom 73 kW (100 k), ktoré dosahuje až pri 6 000 ot./min. Najvyšší dostupný krútiaci moment je 134 Nm, ten je k dispozícii pri 3 400 ot./min. Sú to čísla, ktoré sú v porovnaní s modernými preplňovanými trojvalcami nižšie, nevýhodou je potreba jazdy vo vyšších otáčkach motora, čo je sprevádzané miernym akustickým diskomfortom – motor skrátka zavýja. Tento motor si v konfigurátore vyberáme v spojení s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.
Základný stupeň výbavy je ten s názvom Amber, obsahuje pestrú bezpečnostnú výbavu na čele s airbagmi, Isofixom pre uchytenie detskej sedačky, ABS, ESC (stabilizačný systém), asistent rozjazdu do kopca (hill-holder HAC) a v základe je dokonca aj asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu (LKA)!
Súčasťou základnej výbavy sú aj manuálna klimatizácia, jednoduchý tempomat s obmedzovačom rýchlosti (nie adaptívny), alarm, systém pre prechádzanie čelným zrážkam FCA, denné LED svietenie či 15″ oceľové disky kolies s ozdobnými krytmi (pneumatiky 195/65R15). Z multimediálnej výbavy oceníte rádio s USB a AUX a tiež palubný Bluetooth.
### Najlepšia verzia Kia Ceed GT za 28 280 €
Ak máme záujem o KIA Ceed v najvyššej konfigurácii GT, dostaneme vozidlo s nasledovnými parametrami:
* stupeň výbavy GT:
* GT exteriérové prvky (športový predný a zadný nárazník, koncovky výfuku, mriežka chladiča s červeným akcentom a logom GT, bočné prahy, špecifický dizajn 18″ diskov kolies),
* benzínový motor 1.6 T-GDi s max. výkonom 150 kW (204 k) a max. krútiacim momentom 265 Nm,
* automatickú 7-stupňovú prevodovku DCT,
* zrýchlenie 0-100 km/h za 7,9 sekundy,
* Full LED projekčné svetlomety (stretávacie a diaľkové) a LED zadné svetlá,
* bezkľúčový prístup a štartovanie vozidla (Smart key),
* cúvacia kamera s dynamickým navádzaním,
* dvojzónová automatická klimatizácia,
* navigácia s 8” dotykovou obrazovkou, podpora Apple CarPlay/Android Auto, Bluetooth,
* asistent parkovania, predné a zadné parkovacie senzory,
* dažďový senzor,
* bezdrôtová nabíjačka mobilných telefónov,
* bezpečnostný balíček Safety Pack AT (1 890 €):
* LFA (asistent sledujúci jazdné pruhy vrátane funkcie jazdy v dopravných zápchach,
* ISLW (inteligentný asistent rozpoznávania dopravných obmedzení),
* Adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go,
* BCW (systém monitorovania mŕtveho uhla),
* FCA+ (asistent na predchádzanie čelným zrážkam indikujúci automobily/cyklistov/chodcov
* + pridali sme metalický lak karosérie s doplatkom 500 €.
Je predovšetkým na zhodnotení zákazníka, či uvedenú výbavu oceňuje na viac ako 13-tisíc eur, ktoré preplatí v porovnaní so základnou verziou Ceedu. Je potrebné pripomenúť, že toto navýšenie zohľadňuje nepomerne lepší motor, automatickú prevodovku, zásadne zvýšenú bezpečnosť i komfort, nehovoriac o pokrokovej technike na palube pripravenej pre vodiča a posádku. Okrem toho sa najlacnejší od najvybavenejšieho Ceedu líši aj vizuálne, výbava GT disponuje vlastnými hodnotnými exteriérovými aj interiérovými doplnkami.
V prospech KIA Ceed GT 1.6 T-GDi A7 DTC hrá aj skutočnosť, že ponúka „plnku“ za menej ako 28-tisíc eur, nehovoriac o záruke na 7 rokov alebo 150 000 km.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia