Aký je rozdiel medzi najlacnejšou a najdrahšou KIA Ceed? Porovnanie cien a výbavy

Zisťovali sme, či 13 690 eur investovaných do výbavy zodpovedá skutočnej pridanej hodnote.
Vydané  Text: 
KIA Ceed je európskym fenoménom a jej najnovšia generácia oslavuje nielen priazeň verejnosti, ale aj odborníkov. Dokonca bola zaradená medzi finalistov ankety Auto roka 2019. Hatchback a kombi juhokórejskej automobilky sú kompletne vyvinuté v Európe a konkrétne Slovensko môže byť pyšné na to, že sa vyrábajú priamo v závode Kia Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom pri Žiline. Ceed si dnes môžete nakonfigurovať s manuálnou i automatickou prevodovkou, v ponuke sú benzínové atmosférické a preplňované motory a tiež naftové CRDi, ktoré si v priebehu rokov vydobyli povesť spoľahlivých agregátov schopných odolávať záťaži i času. Hatchback je 5-miestny, batožinový priestor dosahuje kapacitu 395 litrov a po sklopení zadných sedadiel sprístupňuje nákladný priestor s kapacitou 1 291 litrov. S pohotovostnou hmotnosťou 1 325 až 1 477 kg (v závislosti od konfigurácie) umožňuje jazdu s priemernou spotrebou už od 4,6 l/100 km v prípade vznetových motorov a od 5,6 l/100 km pri benzínovom trojvalci T-GDi.
ⓘ **Nezohľadňujeme aktuálne akčné ponuky predajcov**, ani aktuálne ponúkanú edíciu First Edition. Vychádzame zo slovenského cenníka značky KIA so štandardnými cenami platného od 8.1.2019. Pre úplnosť uvádzame, že v aktuálnej zľave je možné Ceed v základe získať o 1 200 eur lacnejšie. Najvyššie možné zvýhodnenie môže dosiahnuť 1 500 eur.
### Úplný základ Kia Ceed za 14 590 € Automobilka KIA aj v modeli Ceed ako úplný základ ponúka atmosférický benzínový motor 1.4 MPI. Je to štvorvalcový benzínový motor s max. výkonom 73 kW (100 k), ktoré dosahuje až pri 6 000 ot./min. Najvyšší dostupný krútiaci moment je 134 Nm, ten je k dispozícii pri 3 400 ot./min. Sú to čísla, ktoré sú v porovnaní s modernými preplňovanými trojvalcami nižšie, nevýhodou je potreba jazdy vo vyšších otáčkach motora, čo je sprevádzané miernym akustickým diskomfortom – motor skrátka zavýja. Tento motor si v konfigurátore vyberáme v spojení s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Základný stupeň výbavy je ten s názvom Amber, obsahuje pestrú bezpečnostnú výbavu na čele s airbagmi, Isofixom pre uchytenie detskej sedačky, ABS, ESC (stabilizačný systém), asistent rozjazdu do kopca (hill-holder HAC) a v základe je dokonca aj asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu (LKA)! Súčasťou základnej výbavy sú aj manuálna klimatizácia, jednoduchý tempomat s obmedzovačom rýchlosti (nie adaptívny), alarm, systém pre prechádzanie čelným zrážkam FCA, denné LED svietenie či 15″ oceľové disky kolies s ozdobnými krytmi (pneumatiky 195/65R15). Z multimediálnej výbavy oceníte rádio s USB a AUX a tiež palubný Bluetooth.
### Najlepšia verzia Kia Ceed GT za 28 280 € Ak máme záujem o KIA Ceed v najvyššej konfigurácii GT, dostaneme vozidlo s nasledovnými parametrami: * stupeň výbavy GT: * GT exteriérové prvky (športový predný a zadný nárazník, koncovky výfuku, mriežka chladiča s červeným akcentom a logom GT, bočné prahy, špecifický dizajn 18″ diskov kolies), * benzínový motor 1.6 T-GDi s max. výkonom 150 kW (204 k) a max. krútiacim momentom 265 Nm, * automatickú 7-stupňovú prevodovku DCT, * zrýchlenie 0-100 km/h za 7,9 sekundy, * Full LED projekčné svetlomety (stretávacie a diaľkové) a LED zadné svetlá, * bezkľúčový prístup a štartovanie vozidla (Smart key), * cúvacia kamera s dynamickým navádzaním, * dvojzónová automatická klimatizácia, * navigácia s 8” dotykovou obrazovkou, podpora Apple CarPlay/Android Auto, Bluetooth, * asistent parkovania, predné a zadné parkovacie senzory, * dažďový senzor, * bezdrôtová nabíjačka mobilných telefónov, * bezpečnostný balíček Safety Pack AT (1 890 €): * LFA (asistent sledujúci jazdné pruhy vrátane funkcie jazdy v dopravných zápchach, * ISLW (inteligentný asistent rozpoznávania dopravných obmedzení), * Adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, * BCW (systém monitorovania mŕtveho uhla), * FCA+ (asistent na predchádzanie čelným zrážkam indikujúci automobily/cyklistov/chodcov * + pridali sme metalický lak karosérie s doplatkom 500 €. Je predovšetkým na zhodnotení zákazníka, či uvedenú výbavu oceňuje na viac ako 13-tisíc eur, ktoré preplatí v porovnaní so základnou verziou Ceedu. Je potrebné pripomenúť, že toto navýšenie zohľadňuje nepomerne lepší motor, automatickú prevodovku, zásadne zvýšenú bezpečnosť i komfort, nehovoriac o pokrokovej technike na palube pripravenej pre vodiča a posádku. Okrem toho sa najlacnejší od najvybavenejšieho Ceedu líši aj vizuálne, výbava GT disponuje vlastnými hodnotnými exteriérovými aj interiérovými doplnkami. V prospech KIA Ceed GT 1.6 T-GDi A7 DTC hrá aj skutočnosť, že ponúka „plnku“ za menej ako 28-tisíc eur, nehovoriac o záruke na 7 rokov alebo 150 000 km.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia