Jazdili sme s novým Lexusom ES! Trafili Japonci klinec po hlavičke?
Myslíte si, že poznáte všetky autá, ktoré sa na svete predávajú vo veľkých množstvách? Asi nie a nemyslíme si to ani my o sebe. Napríklad taký Lexus ES. K nám prvý raz prichádza jeho siedma generácia, pričom doteraz má na konte 2,3 milióna predaných kusov. Nech sa páči, zoznámte sa!
Vydané Text: Martin Šebesta
Lexus ES je kus auta, za ktorým sa radi obzriete. Japonci dlhodobo robia dizajn, ktorý spoľahlivo zaradíte a určite si ho nepomýlite. Ostré linky predných svetlometov a veľká mriežka chladiča v tvare vretena. **To sú prvky, ktoré okrem Lexusu nikto iný nepoužíva.** A keďže Lexus ES prichádza v dvoch verziách, spoznáte ich podľa rozdielnej výplne mriežky chladiča. Luxusná verzia dostala zvislé lamely, športovejšie strihnutá verzia F Sport zase vzor pripomínajúci včelí plást.
Zopár rozdielov nájdete aj v interiéri a v technike. Verzia F Sport dostala adaptívne tlmiče a tvarované anatomické sedadlá, za ktorými sú tri roky detailného vývoja. V zákrutách veľmi dobre podržia telo a na dlhých cestách podporujú celé telo vrátane ramien. A ešte jedna drobnosť. Displej v strede prístrojovej dosky sa vo verzii F Sport efektne posúva, aby spravil miesto pre obrazovku s nastaveniami. **Luxusne zameraná verzia sa zameriava na rozmaznávanie vodiča všetkými možnosťami.** Od pohodlného nastavenia podvozka cez predné sedadlá, ktoré sú skôr komfortnými kreslami až po inak rozmiestnené prvky na digitálnej prístrojovej doske. Jedno auto, dva charaktery a dva prístupy k osloveniu zákazníkov. Za nás majú oba palce hore. Veď nie sme všetci rovnakí.
Ovládacie prvky zveril Lexus špičkovej technike. Hlavným komunikačným nástrojom je dotyková plocha, po ktorej hýbete prstom ako po dotykovej ploche prenosného počítača. Alebo ak chcete, podobá sa to ovládaniu dotykových telefónov. A tie máme vo vreckách už takmer všetci. **Čiže na komunikáciu s autom si zvyknete celkom rýchlo.** Špecifickým prvkom sú iba dve tykadlá na kaplnke nad prístrojovou doskou. Jedným sa ovládajú jazdné režimy, druhým sa vypína stabilizačný systém. Aj to patrí k originálnym prvkom, ktoré iná značka nepoužíva.
Jazda nás presunula do sveta maximálneho pohodlia. Lexus ES využíva spomínaný hybridný pohon, ktorý kombinuje výkon 2,5-litrového benzínového motora a elektromotora. O prenos výkonu na predné kolesá sa stará variátorová prevodovka. To znamená, že dynamické zrýchlenie pri predbiehaní sprevádza intenzívnejší zvuk motora, reakcie sú však celkom svižné. **Spotreba počas prvých desiatok kilometrov dynamickej jazdy neprekročila hranicu 7,5 l/100 km,** čo nasadzuje veľkého zvedavého červíka, akú spotrebu dosiahneme v našich domácich podmienkach. Samotná jazda bola plavná, veľmi pohodlná a veľmi dobre si vieme predstaviť, že by sme s týmto autom jazdili na dlhé trasy. Na tie je Lexus ES ako stvorený.
Zadných pasažierov rozmaznáva slušným priestorom na nohy, akurát klesajúca línia strechy uberá z priestoru na hlavy. Ale ak meriate do 180 cm, môžete túto poznámku pokojne ignorovať. Skôr vás zaujme, že ovládanie klimatizácie, vyhrievania sedadiel a audiosystému nájdete elegantne usporiadané na paneli na stredovej lakťovej opierke.
Odporúčať teda Lexus ES do firemnej flotily, prípadne ako reprezentatívne vozidlo? **Za nás určite áno. Minimálne pre jeho nenapodobiteľný dizajn, slušný vnútorný priestor, špičkové spracovanie vyberaných materiálov a pre maximálne pohodlie na palube.** To všetko sú oblasti, na ktorých si Japonci dávajú obzvlášť záležať.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia