Končia sa časy rivality a nastáva spájanie veľkých značiek? Na takéto titulky si ešte chvíľu budeme musieť počkať, ale BMW a Daimler jedno významné partnerstvo oznámili už dnes.
Vývoj autonómnych automobilov nie je len vývoj ďalšej technologickej vychytávky moderných automobilov. Je to úplne nová kapitola automobilového priemyslu, ktorá si vyžaduje milióny eur investované do vývoja, desiatky a stovky miliónov investovaných do budovania vhodnej infraštruktúry a viac ako kedykoľvek predtým je dôležitá komunikácia medzi výrobcami automobilov.
Nemecké automobilové koncerny BMW a Daimler sa zhodli na tom, že zo vzájomnej spolupráce budú ťažiť viac, než keby si každý vyvíjal vlastné individuálne riešenia pre autonómnu jazdu.
Cieľom novej dlhodobej a strategickej spolupráce je vytvorenie novej generácie technológií asistenčných systémov pre vodiča a automatizovaného jazdenia na diaľniciach (SAE úroveň 3 a úroveň 4), flexibilná technologická platforma a skrátenie aktualizačných cyklov. Stručne napísané, BMW a Daimler budú skutočne spolupracovať na tom, aby boli ich automobily k dispozícii čo najskôr s univerzálnym systémom autonómneho riadenia. „Čo najskôr“ v tomto prípade znamená najskôr v prvej polovici ďalšieho desaťročia, teda do roku 2025.
Plánovaná škálovateľná architektúra technológie, ktorá zrejme bude obsahovať ako softvér, tak i hardvér, by mala byť schopná autonómnej jazdy až do úrovne 4, pričom úrovne 3 a 4 umožnia využívanie autopilota v Európe, Číne i v USA.
Úplne nová štúdia elektrického SUV od značky BMW je krásna a pútavá, zachováva typické ľadvinky na prednej maske aj napriek tomu, že ich pôvodný účel sa už vytratil. BMW našlo nový.
Doteraz obidve spoločnosti pracovali na vývoji a implementácii autonómnych systémov pre automobily samostatne a darilo sa im dosahovať významných úspechov. Momentálne vyvíjaná generácia technológie od BMW zamieri do sériovej výroby v roku 2021 vo vozidle BMW iNEXT s úrovňou 3, v pilotných projektoch bude kvalifikovaná na úroveň 4. Daimler pracuje na vývoji projektov pre sériové využitie pre konkrétne vozidlá s úrovňou 3, či vozidlá s úrovňou 4 a 5, ostrá prevádzka vozidiel úrovní 4 a 5 je naplánovaná už na tento rok a lokalizovaná do San José v Silicon Valley.
„Výhody plánovanej spolupráce spoločností Daimler AG a BMW Group sú zjavné: Vďaka kompetenciám a skúsenostiam jednotlivých partnerov a škálovateľnej architektúre sa zrýchli a zefektívni vývoj budúcich generácií technológie. Okrem týchto synergií sa k zákazníkovi dostanú nové technológie rýchlejšie a aktualizácie budú prebiehať v kratších inovačných cykloch,“ uvádza Daimler vo svojej tlačovej správe a pripomína, že jednou z prirorít je aj naďalej vysoká bezpečnosť pre vodičov, pasažierov i ostatných účastníkov cestnej premávky.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk