BMW sa spája s Daimlerom, nové partnerstvo je dokonca strategické

Končia sa časy rivality a nastáva spájanie veľkých značiek? Na takéto titulky si ešte chvíľu budeme musieť počkať, ale BMW a Daimler jedno významné partnerstvo oznámili už dnes.
Vydané  Text: 
Vývoj autonómnych automobilov nie je len vývoj ďalšej technologickej vychytávky moderných automobilov. Je to úplne nová kapitola automobilového priemyslu, ktorá si vyžaduje milióny eur investované do vývoja, desiatky a stovky miliónov investovaných do budovania vhodnej infraštruktúry a viac ako kedykoľvek predtým je dôležitá komunikácia medzi výrobcami automobilov. Nemecké automobilové koncerny BMW a Daimler sa zhodli na tom, že zo vzájomnej spolupráce budú ťažiť viac, než keby si každý vyvíjal vlastné individuálne riešenia pre autonómnu jazdu. Cieľom novej dlhodobej a strategickej spolupráce je vytvorenie novej generácie technológií asistenčných systémov pre vodiča a automatizovaného jazdenia na diaľniciach (SAE úroveň 3 a úroveň 4), flexibilná technologická platforma a skrátenie aktualizačných cyklov. Stručne napísané, BMW a Daimler budú skutočne spolupracovať na tom, aby boli ich automobily k dispozícii čo najskôr s univerzálnym systémom autonómneho riadenia. „Čo najskôr“ v tomto prípade znamená najskôr v prvej polovici ďalšieho desaťročia, teda do roku 2025. Plánovaná škálovateľná architektúra technológie, ktorá zrejme bude obsahovať ako softvér, tak i hardvér, by mala byť schopná autonómnej jazdy až do úrovne 4, pričom úrovne 3 a 4 umožnia využívanie autopilota v Európe, Číne i v USA.

Ľadvinky v BMW definitívne stratia pôvodný účel. Koncept iNEXT ich používa celkom novým spôsobom.

Úplne nová štúdia elektrického SUV od značky BMW je krásna a pútavá, zachováva typické ľadvinky na prednej maske aj napriek tomu, že ich pôvodný účel sa už vytratil. BMW našlo nový.

Doteraz obidve spoločnosti pracovali na vývoji a implementácii autonómnych systémov pre automobily samostatne a darilo sa im dosahovať významných úspechov. Momentálne vyvíjaná generácia technológie od BMW zamieri do sériovej výroby v roku 2021 vo vozidle BMW iNEXT s úrovňou 3, v pilotných projektoch bude kvalifikovaná na úroveň 4. Daimler pracuje na vývoji projektov pre sériové využitie pre konkrétne vozidlá s úrovňou 3, či vozidlá s úrovňou 4 a 5, ostrá prevádzka vozidiel úrovní 4 a 5 je naplánovaná už na tento rok a lokalizovaná do San José v Silicon Valley. „Výhody plánovanej spolupráce spoločností Daimler AG a BMW Group sú zjavné: Vďaka kompetenciám a skúsenostiam jednotlivých partnerov a škálovateľnej architektúre sa zrýchli a zefektívni vývoj budúcich generácií technológie. Okrem týchto synergií sa k zákazníkovi dostanú nové technológie rýchlejšie a aktualizácie budú prebiehať v kratších inovačných cykloch,“ uvádza Daimler vo svojej tlačovej správe a pripomína, že jednou z prirorít je aj naďalej vysoká bezpečnosť pre vodičov, pasažierov i ostatných účastníkov cestnej premávky.

Toto je revolučný Mercedes-Benz EQC: SUV elektromobil s úžasným vzhľadom!

Čítajte to najpodstatnejšie o historicky prvom plne elektrickom SUV od Mercedes-Benzu

*Zdroj informácií: Tlačová správa spoločností BMW a Daimler*




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia