Ssangyong predstavil nové Korando. Chce sa vyrovnať tým najlepším na trhu.
Veľký návrat zabudnutej automobilky.
Vydané Text: Peter Orosz
Palubná doska svojim vypracovaním a architektúrou až nápadne pripomína modely nemeckého Audi, od ktorých preberá charakteristické prepojenie ventilácie s ozdobnou lištou a podobne umiestnený displej infotainmentu natočený na vodiča. **Hlavný displej multimediálneho systému má dosahovať až 10,25-palca, menší 9-palcový sa ukrýva v kaplnke prístrojov.** Automobilka tiež sľubuje nastaviteľné ambientné osvetlenie vo dverách a na palubnej doske pred spolujazdcom.
Mnohých určite poteší aj bohatá ponuka jazdných asistentov. Korando by malo ponúknuť asistent pre zjazd kopcov, asistent pre rozjazd do kopca, automatické núdzové brzdenie AEB, **varovanie pred vybočením z pruhu, asistent pre udržiavanie jazdy v pruhu, rozoznávanie dopravných značiek či asistent diaľkových svetiel.**
Pod kapotou debutoval nový benzínový štvorvalec o veľkosti 1,5-litra s turbom, ktorý **ponúkne výkon 163 koní a krútiaci moment 280 Nm.** Vznetovou alternatívnou je 1,6-litrový turbodiesel s výkonom 136 koní s krútiacim momentom 324 Nm. Dvojica motorov by mala byť v základe dodávaná s pohonom predných kolies a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. **Záujemcovia si však budú môcť priplatiť aj za šesťstupňový automat Aisin, alebo pohon všetkých kolies Active 4×4.** Hovorí sa tiež o čisto elektrickej verzii, ktorá sa má predstaviť v priebehu budúceho roka.
Nová generácia narástla takmer vo všetkých smeroch, na dĺžku bude k dispozícii 4 452 mm, na šírku 1 870 mm a rázvor náprav je na slušnej úrovni 2 675 mm. **To posúva Korando do kategórie kompaktných SUV, kde bude konkurovať autám ako Škoda Karoq či Hyundai Tucson.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia