Ako je na tom slovenský automobilový priemysel v skutočnosti? Pozrite si dôležité štatistiky.
SME PRVÍ NA SVETE! Vy ste o tom pochybovali? Určite nie! A v čom? Kategórií by sa našlo mnoho, my sa však zameriavame na tie, ktoré súvisia s autami. Tak pokračujte v čítaní a dozviete sa. Alebo ste si to už našli v grafe?
Vydané Text: Martin Šebesta
Žilinská Kia má za sebou obmenu modelového portfólia, čo sa prejavilo aj na skladbe vozidiel, ktoré opúšťali brány výrobného závodu. **Z celkového počtu 333 000 vozidiel pripadlo na model Kia Sportage 66 percent, zvyšok patrí Ceedu.** A nejaké slabé jedno percento si zaknihoval model Kia Venga. Aktuálna politická kampaň v prospech benzínu sa odrazila aj na záujme o pohonné jednotky. Až 63 percent vozidiel odišlo zo Žiliny s benzínovým motorom. Zaujala aj informácia, že okrem päťdverového modelu, kombíka a aktuálnej novinky Pro Ceed príde v dohľadnom čase aj ďalšia, už štvrtá karosárska verzia. Aká to bude, zatiaľ nikto zainteresovaný nič konkrétne nepovedal. Asi nasadíme žilinským vrabcom webové kamery a budeme intenzívne pozorovať, čo sa to na severe Slovenska deje. No a aby sme nezostali nič dlžní ani bratislavskej fabrike koncernu Volkswagen a vašej zvedavosti, tak uvádzame, že okrem modelovej obmeny veľkých SUV, ktoré sa v Bratislave vyrábajú, rozšíril portfólio aj úplne nový model Audi Q8. Aj ten sa, vzhľadom na svoju popularitu, pričinil o to, že **z Devínskej Novej Vsi vypravili do sveta približne 400 000 automobilov.** Na prvý pohľad by sa dalo povedať, že automobilový priemysel má na Slovensku ustlané na ružiach.
Nie je to však celkom pravda. O nedostatku kvalitnej pracovnej sily, ktorá by vyhovovala potrebám priemyslu, počúvame azda zo všetkých strán. K jej zlepšeniu by mal prispieť systém duálneho vzdelávania, ktorý lepšie, intenzívnejšie a cielene prepojí vzdelávanie v školách s praxou. Či už vo výrobných závodoch, alebo v servisoch. Možno čoskoro bude podobná mediálna kampaň, ako momentálne v spojení s tenisom. **Len s tým rozdielom, že bude lákať rodičov, aby dali deti na štúdium spojené s automobilovým priemyslom.** Ten už dávno nie je o špinavých rukách, ale skôr o šikovných mozgoch, ktoré vedia pracovať s elektronickými pomôckami, prípadne dokážu programovať roboty. Pri platoch, ktoré jasne prevyšujú slovenský priemer, potom neprekvapí informácia, že v nitrianskom Land Roveri pracuje tretina žien. **Takže čo potrebuje slovenský automobilový priemysel? Okrem stabilného a priaznivého podnikateľského prostredia najmä vzdelaných a schopných ľudí,** ktorí sa neboja vycestovať za prácou mimo svojho bydliska – mesta, okresu, regiónu či kraja. Stále je to totiž v rámci Slovenska, nie na druhý koniec sveta.
Inzercia