Toyota Yaris WRC mieri na horúcu pôdu Rely Mexiko

Rely Mexiko je spravidla jedným z najteplejších podujatí v celom kalendári WRC. Teploty dosahujú až 30 °C a kvôli redšiemu vzduchu klesá výkon motora až o 20 percent!
Vydané  Text: 
Po víťazstve na ľadovej Švédskej rely, po ktorom sa tím TOYOTA GAZOO Racing WRT ujal vedenia v majstrovstvách továrenských tímov, pretekárskych jazdcov i navigátorov, sa Toyota pripravuje na úplne iné podmienky na Rely Mexiko. Ott Tänak tam prvýkrát mieri ako najlepší jazdec bodovania šampionátu. Obaja jeho stajňoví kolegovia Jari-Matti Latvala a Kris Meeke sú však niekdajší víťazi Mexickej rely. Rely Mexiko je spravidla jedným z najteplejších podujatí v celom kalendári WRC, keď vonkajšie teploty stúpajú až ku 30 °C, a navyše ide o najvyššie položené kolo sezóny. Trať stúpa až do 2737 metrov nad morom, kde kvôli redšiemu vzduchu klesá výkon motora až o 20 percent. Rely tento rok opäť začína vo štvrtok večer veľkolepou rýchlostnou skúškou pestrými ulicami a tunelmi mesta Guanajuato. Ďalšia sa organizuje v piatok a sobotu vedľa servisného parku v meste León spoločne s niekoľkými kolami, ktoré jazdci absolvujú na pretekárskom okruhu tohto mesta. V nedeľu sa organizuje nová ereska Mesa Cueto, ktorej súčasťou je prvá polovica piatkovej rýchlostnej skúšky El Chocolate. Druhá návšteva mesta Las Minas potom prinesie záverečnú Power Stage. **Štatistiky Rely Mexiko za posledné roky:**
**Ako to prebiehalo vlani?** Vo svojom prvom rely na šotoline za volantom vozidla Toyota Yaris WRC ukázal Ott Tänak v Mexiku dobré výkony, ktoré pretavil do celkovo tretieho miesta – a než ho postihla porucha turbodúchadla v sobotu ráno, dokonca siahal po vedení v celých pretekoch. V nedeľu sa opäť vydal na trať a zvíťazil v Power Stage pred kolegom Jari-Mattim Latvalom, ktorý došiel celkovo ôsmy, lebo po piatkovom odstúpení kvôli poruche alternátora súťažil podľa pravidiel pre reštart. Reštartovať bol donútený aj Esapekka Lappi po vyjdení z trate s tretím vozidlom Yaris WRC.
Citácie: **Tommi Mäkinen (šéf tímu)** „Po našom úžasnom víťazstve vo Švédsku cíti celý tím potrebnú istotu, že aj v Mexiku nás čaká veľmi dobrá rely. Pre tímy to vždy bolo náročné podujatie kvôli nadmorskej výške a vysokým teplotám, ale v posledných rokoch sme veľa zapracovali na spoľahlivosti nášho vozidla za týchto podmienok a súčasne zvýšili jeho schopnosti. Konkrétne sme sa intenzívne venovali chladeniu. Naše predštartové skúšky minulý týždeň v Španielsku prebiehali dobre, a tak sa cítime pripravení.“ **Ott Tänak (jazdec, vozidlo č. 8)** „Víťazstvo vo Švédsku nás nadchlo, ale rýchlo sme sa opäť sústredili na Mexiko. Rovno sme odleteli do Španielska na dvojdňovej testovanie na šotoline, ktoré sa odohralo v pondelok a utorok po rely. Zapracovali sme na rade rôznych vecí, aby sme boli skutočne čo najlepšie pripravení. Celý tím pracoval veľmi intenzívne, a tak verím, že v Mexiku budeme konkurencieschopní. Ako vedúci tím šampionátu budeme musieť v piatok vyraziť na trať ako prví.“ **Jari-Matti Latvala (jazdec, vozidlo č. 10)** „Na pobyt v Mexiku sa už teším. Najmä na hrejivé slnko na konci fínskej zimy. Tohtoročné otvorenie sezóny úprimne zatiaľ veľmi neprebiehalo podľa mojich predstáv. Ak to však má nejakú výhodu, tak to, že v Mexiku vďaka tomu budem prvý deň vychádzať z relatívne dobrej ôsmej pozície. Minulý týždeň v Španielsku som absolvoval dobré testovanie s využitím približne rovnakého nastavenia, s akým som zvíťazil v Austrálii, len sme urobili niekoľko malých vylepšení. Kľúčové je však to, že celý náš tím je tento rok určite výborne pripravený na veľké nadmorskej výšky aj vysoké teploty.“ **Kris Meeke (jazdec, vozidlo č. 5)** „Na juhu Španielska som minulý týždeň absolvoval dvojdňové testovanie, keď som vôbec prvýkrát išiel s týmto vozidlom na šotoline mimo územia Fínska. Bolo to pre mňa veľa užitočné a odchádzal som s dobrými pocitmi. Mexiko je miestom, kde sa mi v niekoľkých posledných rokoch darilo: v roku 2017 som tam zvíťazil a vlani bojoval o víťazstvo – a nakoniec skončil ako tretí. Teraz s odlišným vozidlom dúfam, že budem opäť bojovať na čele. Monte Carlo a Švédsko boli podujatia s veľmi zložitými podmienkami, kde bolo ľahké urobiť chybu. Mexiko je spravidla oveľa jednotnejšie a už sa tam teším.“ *Fotografie k článku poskytla Toyota*







Inzercia

Inzercia