Škoda predstavila SUV kupé! Dostane sa do výroby?

Automobilka v Ženeve ukazuje, ako by mohla vyzerať elektrická budúcnosť značky.
Vydané  Text: 
Okrem sériového crossovera Škoda Kamiq sa na ženevskom autosalóne ukázal aj ďalší koncept zo série Vision s označením iV, ktorý je postavený na novej koncernovej platforme pre elektrické vozidlá MEB. **Tú budú používať viaceré elektromobily koncernu VW, vrátane tých z Mladej Boleslavi.** Áno, sériový elektromobil už automobilka vyvíja a časom by sa mohlo do výroby dostať aj podobné SUV kupé s agresívnym dizajnom.
**Potvrdzuje to aj fakt, že nejde o prvú upútavku na elektrické SUV značky Škoda.** Pred rokom sa verejnosti predstavil obdobný Vision E, ktorý máme ešte v čerstvej pamäti. Už vtedy sa o ňom hovorilo ako o konkurencii pre Teslu Model X. V čom je ale nový koncept Vision iV iný a prečo vôbec vznikol? Podľa nášho názoru ide čiastočne o prezentáciu upraveného dizajnového jazyka značky s cieľom priniesť do dizajnu škodoviek viac emócií. S týmto nápadom prišiel súčasný šéfdizajnér značky a Kabaňov nástupca, Oliver Stefani, ktorý chce nepochybne pretlačiť vlastný rukopis na nové modely značky Škoda. **Veľmi výrazným prvkom novej štúdie je horizontálna svetelná lišta, ktorá prechádza po celej šírke prednej masky.** Nechýbajú LED-Matrix svetlomety a tradične využité prvky kryštalických štruktúr ako pri starších konceptoch. Dvere nemajú kľučky a otvárajú sa automaticky dotykom. Konvenčné zrkadlá boli v tomto prípade nahradené kamerami.
Interiér Vision iV vyznačuje hlavne absenciou stredového tunelu a vzdušnosťou na palube. Samotný displej infotainmentu stojí sa nad prístrojovou a podporuje ovládanie hlasom, presnejšie celými vetami alebo gestami. **Auto navyše počíta aj s autonómnymi technológiami a pri samočinnej jazde bude možné predné stoličky otočiť smerom k zadným cestujúcim.** Pohon konceptu zabezpečuje dvojica elektromotorov, pričom každý sa stará o pohon jednej nápravy. **Systémový výkon oboch motorov je udávaných 225 kW (306 koní).** Akcelerácia z nuly na 100 km/h je otázkou 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť sa odhaduje na limitovaných 180 km/h.
Kvapalinou chladená lítium-iónová batéria je potom klasicky umiestnená v podlahe vozidla a má kapacitu 83 kWh. Maximálny dojazd by mal byť na úrovni 500 kilometrov (podľa WLTP). Škoda pritom dodáva, že **nabitie batérie na 80% jej kapacity je možné za 30 minút.** *Foto: Rudolf Banecký*




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia