Mazda predstavila nové sériové SUV! Zaradí sa medzi CX-3 a CX-5:
Niekoľko týždňov pred otvorením ženevského autosalónu nás Mazda lákala na predstavenie nového SUV. Všetci si pritom naivne mysleli, že pôjde len o akýsi vizionársky koncept, nad ktorým si dvakrát zasnívane povzdychneme a mávneme rukou. **Len málokto čakal, že po stiahnutí plachty uvidíme plne vyvinutý sériový model, ktorý sa o niekoľko mesiacov dostane do výroby aj na cesty.**… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Po stránke dizajnu CX-30 drží zavedený jazyk Kodo, najvýraznejším prvkom sú pomerne rozmerné plastové blatníky. **Novinka stojí na základe najnovšej verzie platformy Skyactiv-Vehicle Architecture, ktorú CX-30 zdieľa s klasickým modelom Mazda 3.** Na dĺžku má crossover 4 395 mm, na šírku 1 795 mm, na výšku 1 540 mm a jeho rázvor je na úrovni 2 655 mm. Objem kufra je udávaných 430 litrov. Voliteľne bude k dispozícii aj elektricky ovládané veko batožinového priestoru.
Stredový panel kopíruje zavedené línie Mazdy 3 a líši sa len v detailoch. **Vo výbave nového crossoveru sa nachádzajú aj posledné asistenčné a bezpečnostné systémy** vrátane monitoringu stavu vodiča alebo detekcie blížiacich sa vozidiel v križovatke. So spomínanou Mazdou 3 bude novinka zdieľať aj pohonné ústrojenstvo, vrátane revolučného agregátu Skyactiv-X. **Samozrejmosťou tiež bude mild-hybridný pohon s malým elektromotorom a akumulátorom na prednej náprave.**
Novinka bude vybavená aj posledným systémom pohonu všetkých kolies i-Activ AWD a na výber bude v závislosti na motorizáciách manuálna alebo automatická prevodovka. **Okrem iného uvedie Mazda v CX-30 tiež systém GVC Plus zaisťujúci vektorovanie krútiaceho momentu pribrzďovaním vonkajších kolies v zákrute.** Predpokladáme, že sa novinka dostane na náš trh najskôr koncom tohto roka, prípadne až začiatkom budúceho. **Cenou sa postaví niekde medzi malú Mazdu CX-3 a väčšiu CX-5, základ by mohol začínať na úrovni 22 000 eur.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia