F8 Tributo je nové najvýkonnejšie Ferrari

Arrivederci 488 GTB, Buongiorno F8 Tributo!
Vydané  Text: 
Ak neberieme do úvahy špeciálne edície automobilov, nové dvojmiestne Ferrari F8 Tributo s motorom uloženým uprostred je vôbec najvýkonnejším superšportom s V8, aký kedy Ferrari malo vo svojom stálom portfóliu. Je nástupcom modelu 488 GTB, novinka je až o 10 percent aerodynamicky efektívnejšia a o 50 koní výkonnejšia. Avizované technické údaje sú mimoriadne pôsobivé. Ferrari T8 Tributo zrýchľuje z nuly na 100 km/h už za 2,9 sekundy a rýchlosť 200 km/h dosiahne v priebehu 7,8 sekundy od štartu. Maximálna rýchlosť 340 km/h je pre našinca skôr teoretickým údajom, ktorý možno overiť iba za ideálnych poveternostných podmienok kdesi na nemeckej diaľnici bez rýchlostného limitu.
Z tlačovej správy je očividné, že značka Ferrari je na svoj motor V8 použitý v F8 Tributo mimoriadne hrdá. V rokoch 2016, 2017 a 2018 tento agregát vyhral titul „Najlepší motor“ v International Engine of the Year Awards a minulý rok sa okrem toho stal držiteľom ocenenia Najlepší motor dvoch desaťročí. 90-stupňová V8 disponuje zdvihovým objemom valcov 3 902 cm3, maximálnym výkonom 530 kW (720 k) pri 8 000 ot./min. a max. krútiacim momentom 770 Nm pri 3 250 ot./min. Rozmery F8 Tributo sú 4 611×1 979×1 206 mm a hmotnosť 1 330 kg. Nové Ferrari F8 Tributo (modelový rok 2020) zažije svoju premiéru už tento týždeň na autosalóne v Ženeve.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia