Fiat Tipo láka na bohato vybavenú verziu Italia. Má to však háčik!

Automobilka Fiat patrila na Slovensku ešte pred niekoľkými rokmi k pomerne obľúbeným značkám, za čo vďačila najmä vydarenému modelovému radu Punto. Postupne starnúca ponuka modelov si však vyžiadala svoju daň a aj tí najvernejší zákazníci sa začali obzerať po modernejšej konkurencii. **Ťažiskovým modelom značky na Slovensku je dnes rodina Tipo, ktorá sa cenou aj úžitkovými vlastnosťami radí… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Automobilka Fiat patrila na Slovensku ešte pred niekoľkými rokmi k pomerne obľúbeným značkám, za čo vďačila najmä vydarenému modelovému radu Punto. Postupne starnúca ponuka modelov si však vyžiadala svoju daň a aj tí najvernejší zákazníci sa začali obzerať po modernejšej konkurencii. **Ťažiskovým modelom značky na Slovensku je dnes rodina Tipo, ktorá sa cenou aj úžitkovými vlastnosťami radí do populárneho low-end segmentu.** Oproti konkurenčnej Lade Veste, Peugeotu 301 či Dacii Logan disponuje Tipo lákavejším dizajnom a o niečo kvalitnejším spracovaním interiéru s mäkčenými materiálmi. Netreba pritom zabúdať ani na fakt, že v ponuke je okrem klasického sedanu aj karosárska verzia kombi a hatchback. **Aktuálne je Fiat k dispozícii aj v zaujímavej edícii ITALIA s atraktívnou výbavou, v ktorej nechýba ani automatická klimatizácia, multimediálny systém so zrkadlením obrazovky telefónu, tempomat, LED denné svietenie či 16“ zliatinové disky.** Mnohí tiež ocenia štandardne zabudované parkovacie senzory, kožený volant, stredovú lakťovú opierku či chrómové prvky exteriéru. Takto vybavené verzie (ITALIA EXTRA) navyše začínajú na lákavej sume 12 790 eur ([CENNÍK TU](https://www.fiat.sk/content/dam/fiat/sk/pricelist/2018/09/SK_Tipo_italia_akciovy_cennik.pdf)). V čom je teda problém? V motorizáciách. Pokiaľ máte záujem o Tipo v tejto edícii, **musíte sa uspokojiť so slabou ponukou agregátov.** V prípade karosárskej verzie sedan máte pritom k **dispozícii dokonca len jediný benzínový agregát.** Atmosférický štvorvalec s objemom 1,4-litra disponuje pomerne nízkym výkonom na úrovni 70 kW a krútiacim momentom len 127 Nm. Takýto výkon môžeme pri hmotnosti 1 225 kilogramov **označiť za nedostatočný pre väčšinu moderných motoristov.** Zvyšné karosárske verzie však disponujú výkonným 1.4 T-Jet (88 kW), a preto **rozhodnutiu nedodávať tento motor pod kapotu základnej karosárskej verzie sedan nerozumieme.** Za spomínaný turbomotor pod kapotou hatchbacku dáte minimálne 15 290 eur, vznetová 1,6-ka v kombi potom začína až na 18 290 eurách. Mrzí nás tiež fakt, že z ponuky nedávno vypadol atmosférický štvorvalec 1.6 E-torQ 110k **kombinovaný s hydromeničovým automatom.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!