Polestar 2 oficiálne predstavený! Elektrický fastback prekvapí nečakane nízkou cenou.
Druhý model značky Polestar prekvapuje!
Vydané Text: Peter Orosz
**Interiér pôsobí prepracovane a minimalisticky, diely z Volva už ale neprehliadnete.** Stredovému panelu dominuje 11-palcový dotykový infotainment s podporou hlasového ovládania. Ide zároveň o jedno z prvých vozidiel na svete, ktorého **multimediálne rozhranie je založené na mobilnom operačnom systéme Android.** To má zabezpečiť oveľa lepšiu kompatibilitu s dnešnými aplikáciami v najnovších smartfónoch. Palubné systémy si navyše dokážu zapamätať vodičove návyky, ktoré si vozidlo ukladá do pamäte nastavenia ovládacích prvkov. Pri zmene vodičov sa tak všetky systémy a naladenie vozidla prispôsobí konkrétnemu používateľovi. Auto pôjde tiež odomykať telefónom.
**Polestar 2 skrýva pod kapotou pomerne veľké 78 kWh akumulátory, ktoré umožnia čisto elektrický dojazd až 500 km** na jedno nabitie. Batérie sú navyše kvôli zlepšeniu jazdných vlastností a ideálnemu ťažisku uložené nízko, aby boli čo najbližšie k vozovke. Takto zároveň prispievajú k celkovej tuhosti podvozku a svojou akustickou izoláciou tiež pomáhajú zamedziť prenikaniu hluku do kabíny.
O pohon sa postará dvojica elektromotorov, každý na jednej náprave, ktoré dohromady poskytnú systémový výkon **až 300 kW (408 koní) a krútiaci moment 660 Nm.** Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa podľa predbežných správ má pohybovať pod piatimi sekundami. K vozidla možno navyše prikúpiť špeciálny balíček Performance Pack, ktorý zahŕňa kované 20-palcové kolesá, tlmiče značky Öhlins a brzdy Brembo. Popri tom môže byť vozidlo ozdobené zlatými brzdovými strmeňmi a zlatými bezpečnostnými pásmi. Tým najlepším ale podľa nás cena nového elektromobilu. **Tá začína na zaujímavej čiastke 39 990 eur, počas prvého roka produkcie však bude k dispozícii iba bohato vybavená uvádzacia verzia za 59 990 eur.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!