SEAT oživuje malý elektromobil do mesta

Nie, v SEATe nenaštartovali kopírky a nevytvorili napodobeninu Renaultu Twizy. Jediný hriech tohto konceptu spočíva v rovnakom prístupe k mobilite.
Vydané  Text: 
SEAT Minimó je niečo medzi automobilom a motorkou. Elektrická štvorkolka je veľmi kompaktná a v porovnaní s motorkou s dvomi kolesami poskytuje vodičovi a spolujazdcovi aspoň základnú ochranu v prípade kolízie. Ak vám koncept Minimó pripomína elektromobil Renault Twizy, ste na správnej ceste pochopiť zámery SEATu. SEAT Minimó je koncepčný automobil, zatiaľ teda neputuje na výrobné pásy. Má dĺžku 2,5 metra a šírku 124 centimetrov, takže do svojho jednoduchého interiéru usadí iba dve osoby. Pôdorys vozidla má obsah 3,1 m2, čo je v porovnaní s plochou klasického auta 7,2 m2 signifikantne menej. Napriek skromným rozmerom SEAT stojí na 17-palcových kolesách a výška sedadla je porovnateľná s výškou posedu v SUV a vnútorný priestor vyhradený pre každého z dvoch pasažierov je porovnateľný so SEAT Mii, uvádza výrobca vo svojej medzinárodnej tlačovej správe. Minimó dokáže na jedno nabitie prejsť rovných 100 kilometrov a údajne ho výrobca pripravuje na zvládanie 4. úrovne autonómnej jazdy.
Na internete som zachytil aj také pútavé nadpisy, ako „SEAT kopíruje Renault“ a podobne. Istá podobnosť tu je, samozrejme, lenže to by sme potom museli hovoriť o každej značke automobilov s SUV-kupé v portfóliu, že kopíruje BMW X6! Za nápadnou podobnosťou nového SEATu a Renaultu Twizy stojí samotná konštrukčná idea jednomiestnej štvorkolky. **Renault Twizy, Lumeneo Smera, Eli Zero, Honda MicroCommuter, Nissan Land Glider, nový Citroen Ami One** a najnovší SEAT Minimó, to všetko sú subkompaktné vozidlá určené na mobilitu v meste. Ich kľúčové vlastnosti nespočívajú v poskytovaní komfortu a vysokej bezpečnosti, prím tu hrajú nízka cena prepravy, obratnosť v úzkych mestských uličkách a snaha o riešenie parkovacej otázky.
Renault Twizy
Premiéra SEAT Minimo na technologickom veľtrhu Mobile World Congress v Barcelone je ukážkou toho, že automobilky v prípade niektorých produktov sústreďujú svoju pozornosť na novú cieľovú skupinu, ktorú možno automobily ani veľmi nezaujímajú. Ústredným pojmom v tomto prípade nie je „automobil“, ale „mobilita“.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia